V konkurenci 17 závodníků, kteří se v autech s nasazenými radlicemi pro odklízení sněhu museli poprat s tratí doplněnou náročnými překážkami či úkoly, triumfovali řidiči Správy a údržby silnic Plzeňského kraje, kteří si vyjezdili dva nejcennější kovy: zlato i stříbro. První místo vybojoval František Řepík, medailovou pozici z loňska obhájil i letos Václav Kopta (na druhé příčce; loni získal bronz).

Ze zajišťování děravé lodi na Vltavě.
Podívejte se: Se zajištěním děravé lodi na Vltavě pomáhali i potápěči

Na pomyslných stupních vítězů, jejichž roli sehrály části barelů, je letos na tom nejnižším sudu doplnil Milan Rybenský ze Správy a údržby silnic Pardubického kraje. Řepík také převzal putovní pohár od loňského vítěze Dušana Timára z Karlovarského kraje, jenž letos obsadil 9. místo. V Plzeňském kraji se navíc uskuteční mistrovství v příštím roce.

Jak si vedli Středočeši?

Za Středočeský kraj soutěžili Tomáš Pařík, který získal 11. příčku, David Kronawetter (13. místo) a Petr Mikulík (14.). O tom, kdo se stane nejlepší, rozhodovaly při plnění úkolů v rámci jízdy zručnosti jak čas, tak přesnost.

Ze slavnostního vyhlášení výsledků soutěže Stavba roku Středočeského kraje 2022 v Galerii Středočeského kraje v Kutné Hoře.
Středočeská stavba roku. Stala se jí hořínská plavební komora

Soutěž, která se koná už tradičně před zahájením období zimní údržby komunikací, má za cíl zpopularizovat práci silničářů – včetně představení toho, jak mistrně musí zvládat ovládání těžkých kolosů určených ke zlepšování sjízdnosti zasněžených nebo namrzlých silnic. K úkolům patří například slalomy, jízda po čáře, přesné zastavení, průjezd brankou či parkování v garáži, ale třeba i oddělování pneumatik pomocí pluhu nebo posouvání barelů.