V některých hostincích jsou hosté otrávení, že musí na účtenky z EET čekat. „Já vařím v kuchyni a manžel je na place sám, sotva to stíhá, hodně to krade čas," poznamenala Marie Šulcová z hostince U Šulců v Ovčárech. Stejné zkušenosti má i Vladimír Trnka z mělnického hostince U Trnků.

V hostinci V Zatáčce v Tišicích jsou prý hostům účtenky lhostejné. „Okamžitě je vyhazují do koše," potvrdil hostinský Petr Vacek. Stejné je to v hostinci ve Lhotce, kde podle hostinského Jaroslava Čadila štamgasti už od dveří volají, že účtenky nechtějí.

Hostinští se s novou technikou postupně sžívají. Vážným technickým potížím většina z nich v předchozím týdnu nečelila.

Raději paušální daň

Martin Strečok z hostince U Čapoše na mělnickém Chloumku musel strávit kvůli poruše na síti jeden bez internetu. „Nahlásil jsem to a posílal až druhý den. Hostům jsem dával účtenky s razítkem a vysvětlením, že pro doklad EET si mohou přijít v následujícím dni," vyprávěl.

Z EET nadšený není. Je přesvědčený, že by se měla týkat pouze větších podniků. „Pro hostinské, kteří jsou na všechno sami a nemají žádné zaměstnance, měli stanovit spíš paušální daň," vysvětlil.

Pavlu Havlovi ze Sport clubu Libiš zase vadí, že se neměří všem stejným metrem. V úvodní vlně od začátku letošního prosince musí totiž tržby evidovat pouze poskytovatelé pohostinských, stravovacích a ubytovacích služeb. Další přijdou na řadu až na jaře.

Čtěte také: V listopadu přerušilo činnost dvakrát víc hostinských než obvykle