O výsledcích masivnějších kontrol zaměřených především na řidiče nákladní přepravy informovala mluvčí středočeské policie Vlasta Suchánková.

Z 31 naložených vozidel a souprav, které projely přes kontrolní váhu, bylo překročení limitů zjištěno u více než dvou desítek. „Za přetížení vozidla zaplatily bezmála dvě desítky řidičů pokuty v částce přesahující 120 tisíc korun,“ informovala mluvčí, jaké následky pro řidiče to přineslo přímo na místě. Připomněla současně, že následovat bude i dohra týkající se firmy: „Provozovatel se současně oznamoval na pověřenou obec; příslušnému správnímu orgánu.“ Celkově bylo kontrolováno 44 řidičů nákladních vozidel. Suchánková dále konstatovala, že se podařilo odhalit čtyři řidiče využívající dálnici bez dálniční známky – a celníci ještě od pěti řidičů vybrali přes třináct tisíc korun v souvislosti se zjištěnými nedoplatky u státu.

Unikátní stroj PM1000.
Unikátní stroj opravující koleje měří víc než kilometr. Pomůže zkrátit omezení

Mluvčí současně ocenila, že na odstavném parkovišti na 36. kilometru dálnice D11, kde se akce uskutečnila, měli policisté k dispozici dvě speciální vozidla Mercedes Benz Sprinter právě s vybavením k vážení, jejichž pořízení umožnil policii dar Středočeského kraje. Kromě kontrol hmotnosti se využívají i k dalšímu prověřování profesionálních řidičů: zvláště ke kontrolám dodržování předepsaných pauz a doby odpočinku, převážení nebezpečných nákladů, kontrolám technického stavu – možné je však také využití jako pojízdné kanceláře na místech mimořádných událostí.

„Od zahájení provozu prvního z těchto vozidel v roce 2018 se podařilo zkontrolovat přes dva tisíce nákladních a přípojných vozidel, přes tři sta jich prošlo vážením – přičemž více než čtyřem stovkám řidičů byly uloženy sankce za bezmála 13 milionů korun,“ uvedla Suchánková. Celníci pak měli k dispozici i pojízdný velkokapacitní rentgen určený pro kontroly nákladních vozů; v České republice jsou takováto zařízení jen dvě.

Zdroj: Youtube

„Policejní kontroly zaměřené na nákladní dopravu nejsou ničím výjimečným – a na území Středočeského kraje se realizují průběžně i několikrát do týdne,“ upozornila Suchánková. „Nejenom na dálnicích, ale i na komunikacích nižších tříd,“ připomněla.

Vedení kraje v minulosti uložilo své správě a údržbě silnic nechat upravit několik míst, jež budou pro takovéto prověřování vhodná – tedy nabídnou bezpečí s dostatkem prostoru, ale případně i volnou plochu pro případ, že by byly odhaleny tak závažné nedostatky, jež by si vyžádaly okamžité odstavení vozidla.