Objekt požár zcela zničil i s veškerým vybavením – přičemž škoda se bude počítat v řádu desítek milionů. Předběžné odhady hovoří o 30 milionech korun.

O příčině lze zatím jen spekulovat. Objevují se například úvahy, že oheň mohla mít na svědomí závada elektroinstalace – na rozvody se vyšetřovatelé skutečně v neděli soustřeďovali a odebírali jejich vzorky k dalším analýzám – či třeba mohl souviset se závadou na komínovém tělese. Zkoumání se ovšem zaměřilo i na plynové zařízení. Standardem pro začátek obdobných šetření je také prověřování dalších alternativ – včetně možností úmyslného zapálení či nedbalosti, a to jak ze strany personálu, tak třeba neopatrného kuřáka. 

Hasiči, kteří se k ohni ohlášenému jako požár nízké budovy sjeli ze širokého okolí středočeského regionu (a v rámci mezikrajské výpomoci vyjely také z hlavního města jednotka za Satalic a tým z centrály vybavený hasicí a řezací jednotkou Cobra), bojovali nejenom s ohněm ničícím motorest. Usilovně se snažili, aby se požár zachvacující celou budovu nepřenesl také na čerpací stanici pohonných hmot vzdálenou asi 30 metrů. Vyžádalo si to nasazení čtyřiceti jednotek hasičů s řadou cisternových vozů i s výškovou technikou. Hasiči také povolali těžkou techniku záchranného útvaru ve Zbirohu na Rokycansku kvůli rozhrnování trosek – a s hašením pomáhal ze vzduchu i policejní vrtulník s podvěšeným bambivakem. Vyhlášen byl nejprve druhý, pak třetí a posléze i nejvyšší stupeň požárního poplachu, který se pro svou výjimečnost ani neoznačuje jako „čtvrtý“. Nazývá se „zvláštním stupněm poplachu“ a uplatňuje se skutečně jen při mimořádně závažných malérech. 

Zdroj: Youtube

Benzinová pumpa byla uzavřena hned na počátku zásahu, stejně jako parkoviště. Na provoz na dálnici zpočátku neměl požár vliv kromě toho, že řidiči zpomalovali a někdy i zastavovali, aby si mohli dění u hořícího motorestu důkladně prohlédnout. Před polednem policisté příjezd po dálnici D10 do Prahy zcela uzavřeli mezi 21. a 17. kilometrem. Průjezd po objížďce po silnici II/610 bohužel zablokovala nehoda, provoz se výrazně zahustil i na dalších objízdných trasách.

Požár sice nepředstavoval bezprostřední hrozbu pro silniční provoz, odklon aut však umožnil pohyb hasičských cisteren přivážejících vodu k hašení a najíždějících i protisměrem. Kvůli nedostatku vody na místě museli hasiči přistoupit ke kyvadlové dopravě. I dopravní informace, které policie zveřejnila na svých webových stránkách, upozorňovaly na omezení spojená s „velkým požárem“ – s upřesněním, že u čerpací stanice Robin Oil hoří restaurace na parkovišti. Uzavírka se na D10 protáhla až do noci: průjezd byl uvolněn až od půlnoci. V neděli byl obnoven i provoz na benzince.

Zvědavci nicméně komplikovali i provoz ve směru jízdy od Prahy na Mladou Boleslav. Po páté večerní tam dokonce u střetu dvou osobních aut na dálničním kilometru 17,5 museli zasahovat nejenom policisté, ale i zdravotničtí záchranáři. K dalšímu střetu dvou aut, který se naštěstí obešel bez zranění, pak došlo o necelou půlhodinu později ještě na kilometru 14,1. 

Hasiči zůstali na místě po celou noc, byť do rána pracovalo na místě už jen pět jednotek a postupně se jejich síly dále redukovaly. Jejich úkolem bylo zajistit dohašovací práce a prostřednictvím termokamery vyhledávat ve zcela zničeném objektu skrytá ohniska hoření. Z koliby, jež lákala na atraktivní prostředí, zůstaly stát pouze obvodové stěny s trčícími pozůstatky trámů z propadlé střechy.