VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Vysokorychlostní trať do Brna má protnout Benešovsko

Benešovsko – Vlak blízké budoucnosti, který prosviští z Prahy do Brna za hodinu, během několika minut překoná   i Benešovsko.  Konkrétně z Posázaví v okolí Čerčan přes Čechticko podél dálnice D1 na Vysočinu. Nejdříve však za 20 let. Příprava stavby vysokorychlostní tratě (VRT) by mohla začít po roce 2025, po dokončení 4. železničního koridoru až na rakouské hranice.

19.4.2012
SDÍLEJ:

Aktuální stav přestavby nádraží v Olbramovicích a v Bystřici.Foto: Deník/ Ladislav Jerie

Dopravní studie předpokládá postavení transevropského železničního koridoru pro rychlíkové dálkové vlaky   s rychlostí až  350 km/h  s napojením na nyní rekonstruovanou trať u Bystřice, která umožní už od příštího roku maximální rychlost souprav s naklápěcími vozovými skříněmi až 160 km/h.

Na evropském projektu, s nímž už dokonce počítají ve svých územních plánech některá města a dotčené kraje,  by se měly podílet zainteresované okolní státy.

Koridor je pomalý
Kritickým úsekem současné železnice je trať z Prahy do šestnáctitisícového Benešova, který je  koncovým ramenem příměstské dopravy. Vede obtížným terénem a silně osídlenými oblastmi.

Optimalizace v rámci modernizace 4. koridoru nepřinesla vzhledem ke složitým místním podmínkám a husté obytné i rekreační zástavbě  podstatné zvýšení traťové rychlosti.

Zvýšení kapacity dráhy změnou zabezpečovacího zařízení bude využito pro navýšení počtu vlaků regionální osobní dopravy se špičkovým intervalem 15 minut. Dopravní poptávka v okolí hlavního města výrazně stoupá jako důsledek jeho ekonomické aktivity.

Vlak pojede tunely a po estakádách
Řešení nové tratě je zpracovávané ve dvou variantách.  Liší se především vedením trasy v úseku Strančice – Čerčany – Benešov.

Obě jsou navržené jako dvojkolejná trať elektrizovaná střídavou soustavou 25 kV 50 Hz pro rychlost 230 km/h. V úsecích společných s vysokorychlostní tratí až 350 km/h.

Oba návrhy variantně řeší napojení na trať  4. koridoru v oblasti pražského Zahradního města a Hostivaře, u Strančic, u Benešova a u Bystřice.

Rovněž výstavba nové tratě z Bystřice do Prahy připadá v úvahu po dokončení modernizace 4. tranzitního železničního koridoru a stanovení koncepce budování VRT v České republice.

Převažující část popsaných budoucích železničních  tras povede vzhledem k terénu v tunelech nebo po estakádách a mostech.

(s využitím webu SŽDC)

Autor: Ladislav Jerie

19.4.2012 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

David Rath
22

Kauza spojovaná s Rathem se vrací ke krajskému soudu

Netradičně přímo při závodě volili účastníci Trailmaniacs.
3

OBRAZEM: Volby na běžeckém závodě na Příbramsku

Příbram o svém vítězství nad Ústím rozhodla čtyřmi góly během patnácti minut

Příbram – Fotbalisté 1. FK Příbram přivítali ve dvanáctém kole FNL na domácím hřišti Ústí nad Labem, v jehož dresu se do známého prostředí vrátili bývalí hráči příbramského týmu Štěpán Kacafírek a Pavel Pilík. Příbramští fotbalisté utkání nakonec zvládli, když především díky zlepšenému výkonu ve druhém poločase a čtyřem brankám během patnácti minut zvítězili 4:0.  

Komise musely řešit neplatné voličské průkazy, ale i stěhování

Střední Čechy – Vše probíhalo standardně. Přesně s těmito slovy se ohlédla za hlasováním během parlamentních voleb ve Středočeském kraji Eva Jůzová, vedoucí oddělení správních agend Krajského úřadu Středočeského kraje. Podle jejích slov se na hejtmanství nedostaly informace o tom, že by se odehrálo něco mimořádného. „Nevíme o tom, že by někde zasahovala policie,“ konstatovala Jůzová k dění ve volebních místnostech.

Bernard Plavec: Sport pro mě býval sprosté slovo

Dobříš – Sport mu dlouhou dobu nic neříkal, ale pak objevil kouzlo Muay Thai, kterému je nyní schopen obětovat naprosto cokoliv. Nejen o tom mluvil v rozhovoru Bernard Plavec.  

Na Příbramsku je o volby rekordní zájem

Příbramsko /FOTOGALERIE/ - S úderem čtrnácté hodiny se včera na Příbramsku otevřely dveře všech 228 volebních okrsků. Voliči dnes a zítra budou vybírat nové složení Parlamentu ČR z rekordních 31 politických uskupení.  

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení