„Společnost Automatizace železniční dopravy Praha má uvedený přejezd připravený a odzkoušený. Do plného provozu není uvedený z důvodu čekání na přípojení napájení, které řeší investor," vysvětlil Jiří Dlabaja z AŽD Praha.
Investorem instalace přejezdového zabezpečovacího zařízení s polozávorami a přejezdníky, jež informují strojvedoucí o funkčnosti zařízení, je Správa železniční dopravní cesty, respektive její Stavební správa západ.
„Stavba ještě není dokončená a předaná. V současné době se čeká, až ČEZ připojí zařízení k odběru elektrické energie. Podle výlukového rozkazu bude zařízení spuštěno v pátek 19. července v11 hodin," upřesnil Jakub Ptačinský ze Správy železniční dopravní cesty.
Připojení napájení přejezdu k veřejné elektrické sítí je podmíněné řadou administrativních i ryze technických parametrů, které musí investor s energetickou společností dořešit.
Správa železniční dopravní cesty má v celé republice na starosti přes osm tisíc železničních přejezdů, což vzhledem k délce kolejí znamená, že téměř na každý kilometr tratě připadá jeden přejezd.
Více než polovina jich je zabezpečených jen výstražnými kříži, které často ještě doplňují dopravní značka přikazující zastavit, což je právě u Voračic. Dalších více než dva tisíce přejezdů je vybavených zabezpečovacím zařízením bez závor.