Méně autobusů i aut

Vybudování trati, na čemž se bude podílet i hlavní město Praha, má nejen vylepšit dopravní nabídku pro obyvatele Zdib, obce Sedlec u Líbeznice a okolí, ale přinese také přímé spojení takovým pražským lokalitám, jakými jsou Dolní Chabry. Zmírní navíc dopady věčných dopravních zácp – a to jak pro cestující, tak pro motoristy; bude totiž možno omezit počty autobusů. Ostatně díky lepší nabídce veřejné dopravy, s níž cestování vyjde levněji, se počítá i s úbytkem osobních aut.

Za dvě a čtvrt miliardy

Celkové náklady projektu jsou aktuálně vyčísleny na 2,364 miliardy korun. Středočeský kraj by měl zaplatit 1,112 miliardy a na Prahu připadá 1,252 miliardy – přičemž se o výdaje podělí v závislosti na délce komunikace a budoucí trati. Středočechům připadá 2,45 km, Praze tři kilometry.

Navrhovaná tramvajová trať má u Vozovny Kobylisy využít rekonstruovaného kolejového rozvětvení – z větší části však půjde o novostavbu. Z pražské Klapkovy ulice má být vedena ulicí Ústecká (se zastávkami Kobyliská, Prunéřovská a V Rybníčkách) do Pražské ulice ve Zdibech (se zastávkami U Celnice a U Kostela); konečnou zastávkou má být Sedlec.

Obchvat u Berouna

Do takzvaného zásobníku projektů radní nově zařadili také druhou část obchvatu Králova Dvora na Berounsku. Tato silniční stavba má především odlehčit obytné zástavbě Králováku i Berouna od nákladní dopravy. Úsek podél řeky Litavky dlouhý 690 metrů by měl být za zhruba 32 milionů korun postaven do roku 2020.