Samotný kraj nezmůže nic bez spolupráce se samosprávami, podtrhla hejtmanka klíčovou úlohu místních radnic a zastupitelstev. Připomněla, že historicky jde o oblast spíše zemědělskou; přesto zde působí významní zaměstnavatelé: Procter & Gamble, novou halu staví Valeo… To ale nestačí a stačit nemůže. „Z osobního života vím, že je nezbytná dostavba dálnice D6,“ řekla Jermanová, která podle vlastních slov trable obyvatel regionu dobře zná. Pochází z Karlovarska a dlouhodobě žije na Benešovsku, nicméně na Rakovnicku měla rodinu.

Stejně jako místní tedy ví, o čem hovoří, když popisuje, jak u Nového Strašecí dálnice končí – a je nutno sjet na okresky. Jako problémovou vnímá dopravu všemi směry: na Prahu, Na Kladno, na Karlovy Vary. A dokud se tohle nezmění, zásadní zlepšení neočekává. Hlavně prý je potřebná D6, což je úkol státu, ale snaží se pomoci i hejtmanství (spolupracující rovněž s partnery z Karlovarského kraje).

Budování přeložky silnice I/16 Slaný - Velvary.
Práce na budování dálnice D6 i obchvatu Slaného jdou stále podle plánu

„Je potřeba vytvořit kapacitu, aby Rakovnicko ožilo mladými rodinami,“ míní hejtmanka. V té souvislosti podotkla, že zemědělství má na Rakovnicku stále převahu (a třeba zdejší chmel patří k nejkvalitnějším) – nicméně nejde o práci, jež by se pro mladé stala neodolatelným lákadlem.

Těm je třeba nabídnout zajímavé podmínky k životu včetně dostupnosti Prahy, Kladna a dalších velkých sídel. Nadějí mohou být třeba plány vlády chystající pro města i obce příspěvky na budování startovacích bytů. Právě jejich nabídka v kombinaci s faktem, že na Rakovnicko ještě nedorazila tendence vyrovnávat cenovou hladinu s Prahou, dobře patrná třeba na Benešovsku, může působit jako magnet, který mladé lidi přitáhne.

Nadace Křižovatka dostala 25 monitorů dechu
Hejtmanka nakoupila 25 monitorů dechu pro miminka