V Liběchově skřípěla ocelová kola a praskaly kolejnice. Krátce před nědělní půlnocí tam totiž došlo k hrozivě vypadajícímu vykolejení pěti plně naložených vagonů uhlím. Naštěstí se při nehodě nikdo nezranil.

Podle mluvčího Drážní inspekce Martina Drápala v liběchovské stanici čtvrt hodiny před půlnocí vykolejilo pět vagonů s uhlím, které mířily z Chomutovska do chvaletické elektrárny.

Ještě, než vlak do stanice dojel, urazil s vykolejeným jedním kolem na vagonu zhruba tři a půl kilometru. O závadě přitom strojvedoucí vůbec nevěděl, jinak by soupravu zřejmě bez větších problémů zastavil.

Vagony porazily pět sloupů trakčního vedení a doslova rozlámaly koleje. A jeden z nich jen těsně minul samotnou drážní budovu.
Převážené uhlí navíc zasypalo automobil zaparkovaný poblíž tratě, z něhož jen pár vteřin před tím vystoupil šofér.

Mluvčí Drážní inspekce uvedl, že se způsobená škoda vyšplhala na více než sto deset milionů korun. Sto milionů komisaři připisují poškozené trati, deset milionů vlakové soupravě a padesátitisícovou škodu napáchalo vysypané uhlí na osobním autě Renault Scénic.

Nočním vykolejením vlaku se zabývají i mělničtí kriminalisté. „Případ v současné době společně s Drážní inspekcí vyšetřují jako podezření z trestného činu poškození cizí věci," informoval mluvčí mělnických policistů Václav Tichý.

Nejpravděpodobnější příčinou nehody je podle Martina Drápala závada na vlakové soupravě. Na přední nápravě jednoho z vagonů se zřejmě zadřelo ložisko.

Železniční trať mezi Mělníkem a Štětím je mimo provoz. Potvrdil to mluvčí Správy železniční dopravní cesty Pavel Halla: „Odstranění následků nehody potrvá nejméně jeden den. Záleží na tom, jak je poškozené těleso trati," uvedl Halla a připomněl, že dopravu mezi Mělníkem a Štětím zajišťují autobusy.

K vykolejení vlaků dochází podle Martina Drápala poměrně často, liběchovská nehoda patří ovšem k těm s nepoměrně vyššími škodami. „Ve většině případů jdou škody do desítek až stovek tisíc korun, nikoli do milionů jako v tomto případě. Tuto nehodu lze například srovnávat s vykolejením z loňského března, ke kterému došlo mezi Prackovicemi a Lovosicemi. Tam se škoda pohybovala kolem třiceti milionů korun," připomněl mluvčí Drážní inspekce a dodal, že vykolejení vlaku nelze mnohdy včas poznat. „Vykolejená některá část vlaku se může na chování celé soupravy projevit tak nepatrně, že strojvedoucí nemusí vykolejení brzy rozpoznat a zastavit vlak," doplnil.