Při první červnové návštěvě však hygieničky překvapilo, že v zázemí provozovny shledaly pochybení, která označují jako hrubá porušení základních předpisů. Na zařízení v kuchyni i ve skladových prostorech našly nejen prach, ale i mastnou špínu se zbytky potravin. Na první pohled nebyla v pořádku vzduchotechnika s mastným povrchem pokrytým prachem a pavučinami. Ve výrobníku ledu zase na zanedbávané čištění žaloval vodní kámen s vrstvou tmavé špíny.

V pořádku podle hygieniků také není, jestliže se v kuchyni najdou věci, jež tam nemají co dělat. A tady jich bylo na výběr: předměty osobní potřeby, drogistické výrobky, krabice od bot i dřevěná bedna. Co naopak být musí, ale nebylo, je řádné označení připravených polotovarů a rozpracovaných pokrmů skladovaných v mrazácích a lednicích. Za těchto okolností pak není možné prověřit datum spotřeby. Porovnáním skladovaných syrovin s nabídkou v jídelním lístku navíc hygieničky dospěly k dalšímu nepříznivému zjištění: musí docházek ke klamání spotřebitelů.

Na místě padl příkaz k důkladnému vygruntování kuchyně; se zvláštním důrazem na sanitaci výrobníku ledu. Po devíti dnech následovala opakované kontrola, jejíž výsledek už byl příznivý: problémy zmizely. Po úřednicku se to řekne takto: kontrolovaná osoba projevila účinnou součinnost, zajistila úklid kuchyně včetně technologického vybavení a odstranila předměty s provozem nesouvisející.