„Smlouva nyní poputuje do Poslanecké sněmovny. Pokud ji schválí i poslanci, začít stavět by se mohlo už na jaře,“ nastínilo ministerstvo další postup. Konkrétně se s prvním kopnutím do země na již vykoupených pozemcích počítá hned po skončení zimního období: v březnu. Očekávané zahájení provozu je předběžně stanoveno na říjen 2024.

Využití PPP projektu (Public-private Partnership) pro výstavbu silniční komunikace se u nás má uplatnit poprvé – a ministr dopravy i průmyslu a obchodu Karel Havlíček (za ANO) počítá s tím, že se bude uplatňovat častěji. Metoda partnerství veřejného a soukromého sektoru je založena na využití soukromého kapitálu při budování investiční akce státu. Firma úsek postaví na vlastní náklady a po 25 let bude provozovat se zajišťováním veškeré údržby, načež dálnici předá státu. Ten s odváděním sjednaných měsíčních splátek nezačne dřív, než hotová komunikace bude otevřena pro běžný provoz. Stanoveny jsou navíc finanční sankce – srážky za případné problémy v jednotlivých úsecích, na něž je stavba rozdělena. V tomto konkrétním případě je navíc součástí ujednání, že dodavatel bude kromě 32kilometrového úseku, který sám vybuduje, provozovat přilehlých 16 kilometrů, kde se také postará o modernizaci a doplnění novými technologiemi a systémy telematiky (elektronického sledování provozu a jeho řízení).

Pro řidiče nicméně z využití PPP partnerství nevyplynou žádné výdaje navíc. Nemusí se tedy obávat průjezdu mýtnicemi, kdy by byli zkasírováni. Jízda po tomto úseku bude podléhat stejnému zpoplatnění jako kterákoli jiná standardní součást dálniční sítě v České republice.