Než se ale kopne do země, tak to bude ještě chvilku trvat. Starosta oznámil, že letos na podzim začnou práce související s rekonstrukcí, například přeložka kabelu vysokého napětí. „Kdy začne ta, je otázkou dnů," vysvětlil.

Město se bude ucházet o dotaci, místostarosta Michael Kašpar řekl, že radnice může požádat až o 50 milionů korun, projektantská cena rekonstrukce se pohybuje okolo 70 milionů korun.

„Myslíme si, že bychom mohli cenu vysoutěžit lépe," poznamenal kolínský starosta Vít Rakušan. Rozpočtově je podle něj město na tuto náročnou investici připraveno.

(Ne)průjezdnost terminálu

Město řešilo v rámci diskuzí s dopravci také otázku, zda má být terminál průjezdný. K návrhu totiž byly připomínky, že autobusy nebudou moci parkovat na ploše dlouhodobě, jako tomu je teď.

„V rámci projektu byly připomínky, že je málo odstavných stání. Ta byla přidána, odstavné bloky tam jsou. Stále platí ale původní myšlenka na průjezdný terminál, ne že tam autobus zastaví na dvě, tři hodiny. To nechceme," řekl Vít Rakušan.

Vedení radnice řeklo, že chce znát projekt na rekonstrukci vlakového nádraží, aby se mohli projektanti i zhotovitelé potkat kvůli případným připomínkám, vysvětlil starosta.

Čtěte také: Nádraží propojí v Holešově nový terminál za 20 milionů korun