Langmajer dostal v únoru podmínku za zavinění kolize, při níž zemřela řidička. Krajský soud však rozsudek zrušil a případ vrátil k novému projednání. Hlavní líčení mělo začít minulý čtvrtek, Langmajer ale využil toho, že mu nebylo v řádné lhůtě doručeno předvolání. Případ se proto otevře až 19. června.

Podle soudkyně Soni Pavlíkové si Langmajer zřejmě vyzvedl obsílku později než ostatní účastníci, a nebyla tak splněna pětidenní lhůta na přípravu k hlavnímu líčení. „Zřejmě to chvíli počkalo na poště," uvedla soudkyně.
Bývalý radní se ve čtvrtek sice k soudu dostavil, po poradě s advokáty se ale rozhodl, že bude trvat na svém právu na přípravu.

V kauze se už dříve objevily rozpory v závěrech znalců. Langmajer řekl, že nejnovější expertizu zpracovala společnost Dekra a jde v pořadí o pátý posudek, jenž se v případu objevil. Podle Štorkana nabízí fundovanější pohled na událost, než který zprostředkovalo Vysoké učení technické Brno. „Bohužel se tady hovoří o posudcích z VUT Brno, jako když je to vrcholná autorita. Dekra je nadnárodní firma, která funguje v Německu, ve Španělsku, v Itálii, v Čechách. Myslím si, že mají podstatně jiné zkušenosti a jiné prostředky," míní Štorkan.

Podle Pavlíkové ale krajský soud kauzu nevrátil kvůli nedostatečným důkazům, naopak považuje dokazování za úplné. Příbramský soud by měl pouze lépe vyvrátit tvrzení obhajoby, že řidička Langmajerovi nečekaně vjela do cesty. „Proto to krajský soud vrátil," dodala.

Štorkan i další z advokátů Vít Široký, známý především jako obhájce lobbisty Janouška, požadují, aby soud 19. června vyslechl zpracovatele nového posudku a předvolal a konfrontoval jejich výpovědi se znalci z Brna.
Případ se do Příbrami nevrací poprvé. Langmajer dostal podmínku už v roce 2009, tento rozsudek ale nakonec zrušil Nejvyšší soud na podnět bývalé ministryně spravedlnosti Daniely Kovářové, která v Langmajerův prospěch podala dovolání.

Příbramský soud se kauzou začal znovu zabývat loni v prosinci, dospěl ale opět k závěru, že bývalý radní je vinen, a uložil mu dvouleté vězení s odkladem na tři roky a pětiletý zákaz řízení aut. Ani to už ale neplatí.