Zásahová karta obsahuje nejen informace o klientovi, jeho bydlišti a zdravotním stavu, ale i všechny klíče od jeho bytu. Pokud dojde k hospitalizaci klienta, byt je za součinnosti hlídky Městské policie Příbram uzamčen, zapečetěn a klíče jsou vráceny zpět na dispečink, kde je zapečetí koordinátor Života 90.

Letos přišla změna. V lednu dostal příbramský odbor sociálních věcí a zdravotnictví informaci, že v souvislosti s personálními změnami v Oblastním středisku záchranné služby Příbram – Beroun je ohroženo zajištění tísňové péče Areíon.

Další změnou je, že v Příbrami od dubna zůstane výjezdová skupina v menším obsazení, což bude v praxi znamenat, že na dispečinku nebude k dispozici nepřetržitá služba, která by mohla v případě potřeby vydat klíče od bytu klienta.

Na základě toho záchranka požádala městskou policii, aby umožnila uložení zásahových karet na služebně.

„Umístění klíčů na služebnu městské policie jsme neschválili. Domnívám se, že strážníci plní jiné úkoly, než je správa bezpečnostních karet. Obrátíme se na představitele Středočeského kraje, aby v Příbrami zachovali nepřetržitou Zdravotnickou záchrannou službu. Jsem přesvědčen, že správa bezpečnostních karet klientů má zůstat na záchrance,“ řekl příbramský starosta Josef Řihák.