„Máme i stavební povolení," potvrdil místostarosta Sedlčan Miroslav Hölzel. Od března příštího roku má možnost radnice projekt uplatnit v nové výzvě, ale musí jej přejmenovat – záměr zůstane sice stejný, ale místo pojmenování „revitalizace autobusového nádraží" půjde o „modernizaci přestupového terminálu." Místostarosta Miroslav Hölzel upozornil, že již vypracovaný projekt se nyní přizpůsobí tomu, aby splňoval všechny nově zařazené podmínky a odpovídal tak výzvě o dotaci.

„Musí jít o propojení všech forem dopravy, to znamená i na napojení na cyklostezky do centra města, které budou povinně vyznačeny. Součástí musí být i úschovna kol. Musí zde existovat dobíjení na elektrokola. Podle projektu zde nesmí být komerční plochy, jen samoobslužné automaty," uvedl několik konkrétních příkladů místostarosta.

Plocha, která bude na autobusovém nádraží určena pro nástup a výstup cestujících, se výrazně zmenší. „Bude zde jen několik zastřešených liniových stání, část plochy bude využita pro parkování vozidel, což je povinná část projektu.
Stejně tak povinné je osázení části nádraží zelení a umístění nástěnek na propagaci školských zařízení," upozornil, oč ještě se musí stávající projekt rozšířit.

Úpravy a doplnění žádosti o dotaci bude zpracovávat společnost se sídlem v Brně, s níž má sedlčanská radnice spolupráci ve vztahu k žádostem o prostředky Evropské unie.

Marie Břeňová