„Vytvořili jsme letáček, který má srozumitelně informovat veřejnost o tom, co děti v Bedně dělají, co tam s nimi děláme my a jaký to má smysl,“ přiblížila Kateřina Volfová, koordinátorka projektu Bedna.

Kontaktním pracovníkům Bedny není lhostejné, co vyroste z dětí, které nemají peníze na zájmové kroužky a nebaví je třeba ani sport. Zaměřili se totiž právě na nezodpovědné, agresivní či hyperaktivní děti, které chodí za školu a porušují pravidla, někdy i zákon.

„Rozhodli jsme se jim nabídnout bezpečný prostor, kde se mohou scházet a trávit svůj volný čas s kamarády. A nejen to. Rozhodli jsme se s těmito dětmi systematicky pracovat,“ řekla Kateřina Volfová z Bedny. „Jejich jednání a chování, které společnost nepovažuje za korektní či běžné, pramení z jejich dosavadní životní zkušenosti. Tyto děti často pocházejí ze sociálně slabých rodin, ale i z rodin příliš zaměstnaných rodičů, kteří na ně nemají čas. Nebo u svých rodičů ani nežijí, pocházejí z dětského domova nebo jsou umístěny ve výchovných ústavech,“ přiblížila Kateřina Volfová.

Když děti přijdou do Bedny, mohou si zahrát fotbálek nebo třeba deskové hry. Přitom mohou mluvit o tom, co je zajímá, co je štve a aktuálně řeší. Základem je navázání komunikace založené na vzájemné důvěře.

„Zajímají nás jejich sny a plány do budoucna. Jsme připraveni jim v dosažení jejich cílů pomoci. Snažíme se je odvrátit od rizikového chování, jako jsou experimenty s drogami, záškoláctví, kriminalita, agresivita a tak dále. Představujeme jim, na jakých zákonitostech funguje svět dospělých. Učíme je se v tomto světě orientovat a překonávat překážky. Chceme, aby byli v budoucnu plně zapojeni do společnosti a byli jejím přínosem,“ uzavřela Kateřina Volfová.