„Jízdné bylo zdraženo o dvacet procent v rámci Středočeské integrované dopravy, kde ceny vyhlašuje Středočeský kraj a je to zvýšení plošné. To znamená, že není rozložené do zón, tedy podle počtu ujetých kilometrů,“ uvedl marketingový a personální ředitel Veolia Transport Ivo Novotný.

Důvodem zvýšení cen jízdného jsou nižší krajské rozpočty, které vedou ke snížení dotací na dopravu. Svou roli hraje také zvýšení ceny nafty.

Koncem loňského roku se mluvilo i o možném rušení některých spojů, což by posloužilo jako jedno z možných úsporných opatření.

„Zatím jsme nezrušili žádný spoj. Redukce se teprve připravuje a vše záleží pouze na rozhodnutí kraje. Pokud dojde ke snížení objednaných spojů, musíme interně hledat úspory a mohlo by to také znamenat snížení počtu zaměstnanců,“ dodal Ivo Novotný.

Velké množství lidí dojíždí do Prahy za prací. Někteří z nich využívají vlastních vozidel, většina je však odkázána na autobusovou dopravu.

„I když raději jezdím vlakem, do práce jezdím autobusem. Je to rychlejší. Vlakem bych jel do Prahy nejméně dvě hodiny a ještě s přestupy. Překvapilo mě ale, že jsem nikde nenarazil na upozornění o zdražování jízdného. Autobusy jsou pro mě alfou i omegou. Vlak nepřichází v úvahu a autem se mi to nevyplatí. Jestli to takhle půjde dál, tak se mi brzy nevyplatí už ani autobusy,“ konstatoval Příbramák Jaroslav Baroš, který denně dojíždí autobusem do Prahy.