„Celková délka opravovaného úseku bude 3,5 kilometru – a v podstatě se jedná o podobnou opravu, jakou jsme loni realizovali ve stejném jízdním pásu D4 v úseku mezi Kytínem a Dobříší,“ upřesnil.
Práce, s jejichž zahájením se předběžně počítá ještě během září, přinesou dopravní omezení. Nově bude vybudován 120 metrů dlouhý přejezd středového dělicího pásu mezi dálničními kilometry 16,6 a 16,4, který umožní částečně převést dopravu z jízdního pásu pro směr na Příbram do pásu pro směr na Prahu. Provoz pak po dobu opravy bude veden v každém směru dvěma provizorními jízdními pruhy – v režimu 1/1+2. „Zrušena bude autobusová zastávka ‚Mníšek pod Brdy, závod‘ v dálničním kilometru 17,3, doplnil Buček.
O tom, kdy přesně tyto změny nastanou, bude ŘSD informovat později. Aktuálně se blíží k závěru výběr zhotovitele ve veřejném výběrovém řízení. „Vybíráme z šesti podaných nabídek, přičemž předpokládaná hodnota zakázky je 104,9 milionu korun bez DPH,“ uvedl Buček.
Co u vás rozhodne komunální volby? Zapojte se do velké ankety Deníku ZDE.
Vedle oprav vozovky má dojít na čištění nezpevněných krajnic, jejich případné rozšíření a úpravu do předepsaného sklonu včetně zpevnění asfaltovým recyklátem. Žlaby podél vozovky, příkopy, vpusti, přípojky, propustky a další odvodňovací zařízení čekají pročištění a opravy. Na exitu 18 se počítá s prodloužením odbočovacího a připojovacího pruhu. V plánu jsou rovněž oprava a doplnění svodidel a směrových sloupků či obnova svislého dopravního značení a nové dopravní značení vodorovné.