Důl najdete v areálu hornického muzea na Březových Horách. V případě, že se rozhodnete pro prohlídku dolu, vás čeká několik technických rarit a také vstoupíte do dolu, kde bylo poprvé na světě dosaženo svislým vrtem jednoho kilometru. Jáma dolu byla zaražena v roce 1779 a hlavním iniciátorem byl hormistr a huťmistr Jan Antonín Alise, který byl průkopníkem moderních metod dobývání na Příbramsku.
Významným datem v historii českého i příbramského hutnictví je 8. květen 1875. V ten den dosáhli těžaři ve Vojtěšském dole světového prvenství v hloubce jednoho kilometru svislé hloubky za pomoci jediného těžního lana. Tento světový rekord souvisel s mohutným rozmachem báňského průmyslu na Příbramsku v druhé polovině 19. století.
Šachetní budova dolu Vojtěch má původní vzhled a byla postavena roku 1870 ve stylu industriální architektury Malakov na místě staršího zděného jámového objektu.
Již v 80. letech 18. století byla podle návrhu hormistra a huťmistra Jana Antonína Alise postavena při Vojtěšském dole nová úpravna rud, vybavená na tehdejší dobu nejmodernějším technickým zařízením na drcení a propírání rudního materiálu.
Nejvyšších zisků doly docílily v letech 1868–1891, kdy se pohybovaly od 0,6 do 1,4 milionu zlatých za rok. Absolutní revírní maximum v těžbě rudnin přinesl rok 1890 – celkem 344 238 tun. V té době pracovalo v horním závodě kolem 6000 lidí. V roce 1996 Hornické muzeum Příbram vykoupilo hlavní šachetní budovu a strojovnu dolu Vojtěch od soukromých firem. Po náročné rekonstrukci se v roce 2000 při příležitosti 125. výročí dosažení světového rekordu svislé hloubky v této jámě, uskutečnilo slavnostní zpřístupnění historické budovy dolu Vojtěch veřejnosti. Z vrcholu budovy je umožněn panoramatický výhled do okolí.
V přilehlé cáchovně dolu Vojtěch vznikl multifunkční sál, využívaný k výstavním účelům a pro přednáškovou a konferenční činnost.
V sousední strojovně se nachází unikátní parní těžní stroj Breitfeld & Daněk z roku 1889. Dalším lákadlem je obnovená hornická kovárna z přelomu 18. a 19. století. Zájem návštěvníků jistě upoutá také prohlídka historického podzemí šachetní budovy, kde lze projít 330 metrů dlouhou trasu podzemím – Vodní štolu Anna z 18. století. Ta vyúsťuje v areálu dolu Anna.
Hloubení dolu bylo ukončeno v roce 1935. Těžební práce však pokračovaly až do roku 1978, kdy došlo z ekonomických důvodů k uzavření celého březohorského rudního revíru.
annonce
vedoucí kuchař/ka, 19 700 Kč
administrativní asistent/ka, 25 000 Kč
prodavač/ka rychlého občerstvení, 30 000 Kč
Vedoucí prodejny, 32 000 Kč
Manažer digitálních řešení, 65 535 Kč
Řidič/ka skupiny B, 22 500 Kč
řidič/ka VZV - skadník/ce, 25 000 Kč
kvalifikovaný pracovník - technik elektro slaboproud, 21 800 Kč
Podat inzerát
cars
Opel Insignia servisní knížka, koupeno v CZ, nehavarované
Opel Astra první majitel, servisní knížka
Opel Astra první majitel, servisní knížka, koupeno v A, nehavarované
Opel Insignia první majitel, servisní knížka, koupeno v D, nehavarované
Opel Mokka první majitel, koupeno v CZ
Opel Combo první majitel, koupeno v CZ
Opel Insignia první majitel, servisní knížka, koupeno v CZ, nehavarované
Opel Mokka první majitel, servisní knížka, koupeno v CZ
Prodat auto
tipcars
Seat Ibiza FR 2.0 TDi 2011 TUNING
Hyundai Kona 1.0 T-GDI DCT Soundtrack BOSE
Nissan Juke 1,0 DIG-T 114 6MT Acenta
Opel Combo 1.5 CDTi, ČR, serviska, DPH
Škoda Octavia 1,5 1,5 TSI CNG G-TEC DSG
Opel Crossland HIT PLUS 1.2Turbo
Nissan Juke 1,6 HEV 143 AT N-CONNECTA
Toyota RAV4 2.0D-4D ČR Selection 2xPneu
Prodat auto