Allianz: Po celý tento rok oznamovali klienti Allianz pojišťovně den co den nové pojistné události. Kromě těch, které po telefonu evidují operátoři Klientského servisu, dozvídali se likvidátoři Allianz pojišťovny řadu případů, které se staly na silnici, rovněž prostřednictvím Euroformulářů. Tyto dokumenty totiž vyplňují sami šoféři a jejich „hlášky“ jsou někdy vskutku kuriózní. Allianz pojišťovna je pečlivě sbírala a tady jsou některé z nich.

Co letos oznamovali Allianz pojišťovně motoristé?

„Když do mě zezadu narazila, vystoupil jsem z vozu a slušně jí řekl, že si měla hlídat svůj předek, čemuž každý řidič rozumí. Vzápětí mě začala urážet, abych si raději hleděl svého zadku a vinu nechtěla uznat.“

„Byla taková mlha, že viníka jsme v ní nemohli dohledat.“

„Nejprve jsme se dohodli, že nemá cenu volat policii, ale potom mě napadlo, aby
na mě dýchnul. To nechtěl učinit a navrhoval, že by na mě plivnul.“

„Uznávám zde písemně, že jsem té paní nemusel nabízet, že jí couvnu. Proti případnému hrazení škody se však ohrazuji, protože šlo zjevně o akt dobré vůle.“

„Srážku jsem si okamžitě vyfotil na mobil, ale bohužel jsem ji zase vymazal.“

Jaké informace také získala Allianz pojišťovna od cestovatelů?

„Vašemu operátorovi jsem se nemohla ozvat, protože jsem měla po nárazu zdrátované čelisti.“

„Ten Turek se chtěl z pojistné události vykroutit pomocí jazykové bariéry.“

„Je fakt, že jsem v těžkém terénu uklouzl a spadl do té rokle, ale trvám na svém pojištění s tím, že houbaření není nebezpečným sportem, což jsem německým zachráncům nedokázal vysvětlit.“

„Že jsem si ze švédského stolu nemohl vybrat, není bagatelní, jak tvrdí delegátka, nýbrž to bylo přímou příčinou žlučníkového záchvatu.“

„Gejzír na mě pojednou vyšplíchl, i když jsem stál v bezpečí zaručovaném provázkem kolem dokola.“

A jak líčili své případy Allianz pojišťovně majitelé bytů, chalup a domů?

„Okno do kuchyně mně rozbil sousedův chlapec a nebylo to v okolí poprvé, takže máme podezření, že je to organizované, zvláště když jeho strýc je sklenář.“

„Vytopila nás sousedova pračka nad námi a že jsme následně vytopili sousedy pod námi, je zase výsledek sousedovy pračky nad námi.“

„Výbuch způsobil těsně uzavřený burčák, na jehož sílu jsem však nebyl upozorněn.“

„Nejdřív se zřítil silou větru stříbrný smrk a poté manželka leknutím upustila porcelánovou soupravu na nový koberec i s kafem.“

Václav Bálek, tiskový mluvčí Allianz pojišťovna

Česká pojišťovna

Každý rok vyřídí operátorky a operátoři České pojišťovny stovky tisíc telefonátů. Zaznamenají tak i některá kuriózní oznámení a mnohdy takřka neuvěřitelné historky klientů.

• Na diskotéce jsem poškrábal auto značky Peugeot. Bylo to po třech až čtyřech pivech,
ale nemohu říct, proč jsem to udělal. Bylo to nevinné, jinak by mě to nenapadlo.

• Žák A slovně vyprovokoval žáka B, který se neovládl a hodil po žáku A židli.

• Můj 14 měsíční syn hodil kamarádce telefon do WC.

• Na výjezdu z benzínové pumpy stálo auto. Jeho řidič stále tvrdil, že se vejdu a tak jsem zkusila vyjet. Odřela jsem mu bok automobilu a mě také.

• Dcera měla nohy pomalované fixama a v kadeřnictví obtiskla malůvky na kožená křesla.

• Během cesty mi praskla levá přední pneumatika, důsledkem čehož jsem narazil do střední betonové bariéry, následkem čehož se kompletně svlékla ona prasklá pneumatika a doslova a do písmene odskákala někam po dálnici do tmy.

• Můj syn vyhazoval za jízdy z okénka autobusu různé předměty. Také pomeranč, který skončil na předním skle auta, které jelo za autobusem. Sklo se rozbilo. Řidič auta, který jel za námi až do cíle, odchytil všechny přítomné děti i řidiče autobusu a zjistil, že pomeranč, který mu rozbil přední sklo, vyhodil právě můj syn.

• Pročišťovali jsme kanalizaci a strčili jsme péro jinam, než mělo být a ono mu to vytopilo byt.

• Zjistil jsem, že ze skladu se ztratilo 26 kusů vypouštěcích ventilů. Ventily byly nové, stáří asi
25 let.

• Není pravdou, že by mou jedinou zájmovou aktivitou před úrazem byly návštěvy restauračních zařízení. Na jiné koníčky, které jsem ve svém volném čase před úrazem provozoval, si momentálně nevzpomínám.

• Na zadním sedadle jsem převážel 20 lahví bílého vína a láhev minerálky. Nezvládl jsem řízení a vyjel mimo vozovku do příkopu. Po nehodě jsem byl v šoku. Jelikož jsem si potřeboval vypláchnout ústní dutinu po zranění, šáhnul jsem po první láhvi, kterou jsem nahmátl. Jelikož jsem si ústní dutinu vypláchl celým obsahem láhve, je jasné, že po příjezdu policie byla dechová zkouška pozitivní.

• O půl druhé odpoledne jsme odřízli střešní konstrukci v domnění, že se nejedná o střešní konstrukci. Část konstrukce se tím narušila a došlo ke zborcení střechy.

A na závěr jedno z nejmenších vyplacených pojistných plnění - motorista na Kladensku uplatnil 75 Kč za prasklý plastový kryt směrového ukazatele Škody 120.

Tomáš Zavoral, tiskový mluvčí ČP

Generali Pojišťovna

Klientský servis Generali přijme každoročně tisícovky telefonátů, aby pomohl lidem s řešením pojistných událostí. Řada z nich není úplně obvyklá…

• Operátorka: „A v jaké výši je škoda?“
Klient: „Asi 900.000 Kč…“. Následují tři vteřiny ticha.
Klient: „Jste tam? Nebo jste z toho upadla jako já?“

• Klient: „Můj pes zakousl sousedce 3 slepice. Kdyby mi je náhodou dala, tak je schovám do mrazáku pro likvidátora.“

• Operátor: „Požil jste před jízdou alkohol?"
Klient: „Kdepak, z toho už jsem vyrostl. Ale když jsem byl mladej…"

• Klient: „Stál jsem na křižovatce a dával přednost vozidlům na hlavní silnici. Najednou, kde se vzalo, tu se vzalo, přijelo neviditelné auto, narazilo do mého vozidla a zase zmizelo.“

• Klient: „Paní při snaze zaparkovat, nabořila nejdřív jeden a následně i druhý vůz. Když pochopila, že se na vybrané místo nevejde, snažila se zaparkovat v mezeře vedle mého vozu. Přitom ale nacouvala do třetího auta. Vystoupil jsem z vozu a chtěl paní navést, jenže ona si spletla rychlosti a přimáčkla mě k vozu. Při vystupování z auta mě pak udeřila dveřmi do hlavy. Víc už si nepamatuji.“

• Klient: „Na klidném a přehledném úseku silnice mě v kabině napadla včela. Do stromu jsem narazil, protože jsem ji chtěl zabít. Včela ovšem po nárazu vylétla rozbitým okénkem.“

• Klientka: „Vyhnula jsem se zajíci, který vběhl do silnice. Přitom jsem narazila do protijedoucího auta. Auto v protisměru mě tak rozhodilo, že jsem místo brzdy šlápla na plyn a narazila do auta přede mnou. Nejvíc mě ale mrzí, že zajíce potom přejelo auto v protisměru. To jsem ho mohla přejet rovnou a nemusela jsem mít škodu na vozidle.“

• Klient: „Když jsem přijížděl domů, vjel jsem omylem do jiného dvora a naboural do stromu, protože ho doma na tomto místě nemáme.“

• Operátor: „Mohu pro Vás ještě něco udělat?“
Klient odpoví: „Ano, přijet mi píchnout injekci na uklidnění!“

• Klient: „Manipuloval jsem v rodinném domku s elektrickým kabelem a stál přitom na vysokých štaflích. Když se mi zapojený drát ulomil, dotkl jsem se kovového tělesa a tím se dostal na osm sekund do proudového okruhu, takže jsem se nemohl pustit a začal jsem křičet. Na to zareagovala manželka tak, že přiběhla a štafle se mnou porazila. Spadly bohužel rovnou na novou sedací soupravu a velké akvárium s cizokrajnými rybičkami, které prasklo a polilo koberec. Já navíc při pádu vykopl okenní sklo a vytrhl 1,75 m stropní kabeláže."

Pojistné podvody

Klient hlásí škodu na motorovém vozidle a nárokuje plnění z povinného ručení, které má u Generali zdarma rozšířené o krytí rizika střetu se zvěří. Zřejmě ho k tomu vede minimální spoluúčast jednoho tisíce korun a tak naaranžuje havárii včetně srnčích chlupů. Vyšetřovací tým nachází rozpory v popisu nehody a nechává u soudního znalce zhotovit posudek o původu zvířecí srsti, která se nacházela na vozidle. A výsledek? Srst pochází z obchodu s rybářskými potřebami, kde se používá na vázání mušek pro sportovní rybolov. V druhém podobném případě se dokonce jednalo o štětiny z běžného kuchyňského koštěte.

Majitel vozidla dostal při jízdě smyk a narazil do stromu. K nehodě zavolal Policii ČR, která vše řádně zdokumentovala, sepsala a nehodu na místě uzavřela. Vozidlo ale nebylo havarijně pojištěné. 2 dny po nehodě uzavřel majitel vozidla přes zprostředkovatele havarijní pojištění a s již uzavřenou havarijní pojistkou nahlásil Generali, že havaroval. Jako datum uvedl den po uzavření pojistky. Majitel, v tomto případě již pachatel pojistného podvodu si zřejmě myslel, že Generali nemá možnost nahlížet do policejních záznamů o dopravních nehodách. Touto jednoduchou kontrolou bylo zjištěno, že se nehoda stala již před platností pojištění.

Pojišťovna obdržela poštou prohlášení poškozeného. V obálce na byl na prohlášení připnut sešívačkou lístek s číslem bankovního účtu. Podle interních směrnic pojišťovny Generali zavolala likvidátorka poškozenému, aby číslo účtu ověřila. Zjistila, že poškozený tímto způsobem číslo účtu nepředával.

Pojištěný si sám vystavil fakturu, kterou předal Generali. Při ověřování údajů u dodavatele likvidátor vzápětí zjistil, že žádná taková faktura vystavena nebyla. Navíc s početní chybou, které se pojištěný při jejím falšování dopustil.

Jiří Cívka, tiskový mluvčí Generali Pojišťovna