Vyrazili jsme do příbramských kamenných hračkáren. Oproti rokům předešlým byly téměř liduprázdné. Jak se zdá, lidé raději nakupují hračky v supermarketech, i když tam výběr zdaleka není tak bohatý.
„Tyhle velké obchoďáky mají hračky za podstatně nižší ceny. Nakoupíme všechno najednou a je hotovo. Je to lepší také kvůli parkování a ušetření času,“ chválila si Erika Štiková z Příbrami.
Existence velkých obchodních center válcuje klasické kamenné hračkárny. Jejich regály kromě neměnné klasiky, jako jsou stolní hry, stavebnice nebo autíčka na ovládání v nabízejí neobvyklé množství vesmírných robotů a příšer, dětských notebooků a top shopů, což jsou výrobky nabízené televizí. Regály jsou plné, ale zákazníků málo.
„Letos je největší zájem o lego nebo vesmírné roboty pro kluky. Barbie už nejdou tak jako loni. Děvčata touží po top shopech, těch z televize. Ale popravdě řečeno, lidé nakupují hračky méně než loni,“ shodly se prodavačky.
Oblíbenou hračkárnou je ta v Pražské ulici. Obchod je ale těsně před zrušením. „Supermarkety se na nás podepsaly. Hračkárnu rušíme, nájem je dost drahý a obchod už nedokázal vydělat prodavačkám na platy,“ řekl majitel hračkárny Josef Špina.
Nejvíce si oddychnou rodiče, kteří už mají děti odrostlé a s konkrétními koníčky.
„My už máme tohle bláznění naštěstí za sebou. Moje děti ovlivňuje skauting, takže jsem koupila vytoužený spací pytel a další potřeby k trempování. Tím bych měla dárky vyřešené,“ ulevilo se Haně Divišové z Milínska.