Volby do sněmovny začínají za

Nahrávám odpočet ...
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Jízda po dálnici bude problém v obou směrech

Příbram – Lidé, kteří cestují ráno do práce po dálnici D4, mohou od března očekávat změny v trase. Schyluje se totiž ke stavbě mostu na Skalce. Ten nynější je v havarijním stavu a jeho likvidace potrvá asi půl roku.

12.2.2017 AKTUALIZOVÁNO 13.2.2017
SDÍLEJ:

Jízda po dálnici bude problém v obou směrech.Foto: www.novadoprava.cz

Po dobu demolice a následné výstavby budete jezdit po náhradní trase. Celá akce je plánovaná 5 let dopředu. Informuje o tom radniční web města Dobříš.
Uzavře-li se dálnice v obou směrech – což je jedna z nejpravděpodobnějších variant – stál by podle výpočtů nový most do půl roku. V případě částečné uzavírky bude doba objízdných tras podstatně delší.

Také čtete: Plesová sezona: přípravy se mnohdy vyšplhají na tisíce korun

Zároveň s výstavbou nového mostu je v plánu dokončení aktuálního prodlužování D4. Dodělat zbývá úseky v celkové délce 36 kilometrů. Budování R4, nynější D4, pro někoho strakonické silnice, začalo v roce 1969, do Skalky u Příbrami vede od roku 1989.

„Kapacita té okružní křižovatky je navržena tak, aby řešila dopravu Příbram – Sedlčany a místní dopravu z Dubence. Tím, že se tam převede doprava ze Strakonické, je jasné, že ta kapacita stačit nebude – a bude problém tam projet hlavně ve špičkách," sdělil jednomu z příbramských zpravodajských portálů Jan Paclík, který je hlavním technickým dozorem stavby prodloužení dálnice D4.

Větší problém proto nastane pro ty, kteří svou ranní cestu začínají v Příbrami, přednost totiž budou mít řidiči jedoucí od Prahy. 

Dálnice do Písku počítá s náklady 25 miliard

Kolem Dubence na tahu z Prahy na Písek a Strakonice letos řidiči projedou mnohem rychleji. Za 417 milionů bez DPH se tam otevře dalších pět kilometrů dálnice D4 v úseku Skalka – křižovatka u Hájů. Termín pro otevření je září.

Dé čtyřka pak bude mít dohromady 37 kilometrů a ministerstvu dopravy a brzy by se mělo začít pracovat na dalších 32 kilometrech mezi Příbramí a Pískem. To zřejmě nebude tak jednoduché i proto, že chce stát vyzkoušet zatím nevyzkoušený projekt PPP. Uvedené peníze by měl zaplatit takzvaný koncesionář, která dálnici dostaví a následně bude po předem stanovenou dobu komunikaci provozovat. Za to od státu získá odměnu.

Dostavba D4 formou PPP má být pilotním projektem. Pokud bude úspěšný, navrhuje ministerstvo dopravy podobný princip použít na dalších komunikacích.

Co to zjednodušeně znamená? Zmíněnou část mají dostavět soukromníci z vlastních prostředků. V případě projektu PPP vypíše ministerstvo za pomoci poradce soutěž jen na to, že má od obce Háje k Miroticím stát dálnice.

Nepřehlédněte: V regionu přibudou dvě stovky pracovních míst, firmy staví výrobní haly

Ostatní už nechá na dodavatelích. Vítězná firma bude o silnici dál pečovat. Pokud se vozovka poškodí, musí ji opravit. Stát bude platit zhotoviteli fixní částku a až po 25 letech má silnici převzít v bezvadném stavu do vlastních rukou. Pro řidiče se nic nezmění. I když pojedou po „soukromé dálnici", bude na ní platit běžná dálniční známka.

Ten samý postup zvolilo ministerstvo už před rokem. Před několika dny vypsalo soutěž na poradce znovu. Nový tendr vyhlásilo poté, co mu ten první zrušil kvůli chybám Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS).

Zahájení kvalifikačního kola samotného výběrového řízení na koncesionáře očekává ministerstvo v létě příštího roku. Uzavření smlouvy pak lze odhadovat na konec roku 2018.

Chybějící úseky na dálnici D4

  • Skalka – silnice II/118 4,8 km, zprovoznění na podzim 2017
  • silnice II/118 – Milín 5,6 km
  • Milín – Lety 11,6 km
  • Lety – Čimelice 2,6 km
  • Čimelice – Mirotice 8,5 km
  • Mirotice, rozšíření 3,5 km
  • Pozn.: Od Příbrami až do Mirotic má být dálnice hotová do konce roku 2023.

Autor: Markéta Lišková

12.2.2017 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Ilustrační foto

Okresní soutěže: Milín jasně potvrdil první místo

Ilustrační foto

Dobříš nepřekvapila, Sedlčany po dramatu udržely druhé místo

Členové veterán klubu udělali dobrý skutek

Sedlčany /FOTOGALERIE/ – Na letos poslední motoristické a všeobecné burze bylo možné v neděli 15. října v areálu Sedlčanské kotliny objevit užitečné i velmi kuriozní předměty a získat doslova za pár korun například brusle, povijan na miminko, broušené mísy, paroží, staré oprýskané pokličky na hrnce, krejčovskou pannu, součástky ke kolu, motocyklu, automobilu. Burza byla šestá v pořadí a o to více se těšila zájmu kupujících i prodávajících.

Cena povinného ručení plíživě stoupá. Pojišťovny na něm tratí

Povinné ručení by mělo podražit. Důvod je prostý, už delší dobu nevydělává a pojišťovny na něm navíc tratí. Kdo zdražení pocítí nejvíce a kdy k němu vlastně dojde, vysvětluje Zbyněk Kuběj, analytik neživotního pojištění Partners.

Kandidátní listina bez žen? Ve středních Čechách mohou voliči najít jedinou

Střední Čechy – O křesla v Poslanecké sněmovně se ve Středočeském kraji celkem – na všech 26 kandidátních listinách, které nyní voliči nacházejí ve svých poštovních stránkách – uchází 754 kandidátů, jejichž průměrný věk dosahuje 46,4 roku. Z nich je 210 žen (tedy 27,85 procenta). V jejich případě činí průměrný věk 47,1 roku.

Tochovické gólové hody skončily dramatickou penaltovou tečkou

Tochovice – O tomto víkendu zavítal do Tochovic v rámci střetnutí Sport Invest I.A třídy skupiny A tým Komárova. Trenér domácího týmu Ladislav Černý mohl v tomto utkání využít služeb zkušených hráčů z vyšších soutěží a tak se v základní sestavě objevili mimo jiných tak Daniel Huňa nebo Matěj Štochl. Utkání nabídlo strhující průběh, ve kterém se skóre přelévalo z jedné strany na druhou a o výsledku musely nakonec rozhodnout až pokutové kopy.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení