Práce zahájené v druhé polovině května by měly trvat zhruba do vinobraní: do první půlky září. Stavba, kde se především asfaltuje nový povrch vozovky, nese označení Skalka–Drásov, což je směr od dálnice na Sedlčany, ale pracuje se i „na druhé straně“: na frekventované spojnici D4 a Příbrami.

Právě tam ŘSD ohlásilo dosažení dílčího mezníku: v pátek 4. června se podařilo dokončit obnovu povrchu vozovky ve směru jízdy „do města“: od D4 na Příbram. „V této části stavby dáme řidičům týdenní odpočinek, než začneme opravovat druhou polovinu vozovky,“ uvádí ŘSD. Kolony s citelnějším zdržením se zde vytvářely zejména v ranních dopravních špičkách, ale i v těch odpoledních.

Oprava povrchu vozovky a odvodnění na silnici I/18 v blízkosti dálničního exitu 41 zahrnuje práce na úseku dlouhém 1675 metrů na Drásov (a dále směr Višňová, Dublovice či Sedlčany) – a také na „dopravně problémovějších“ 380 metrech ve směru na Příbram. Opravu silnice se značným dopravním zatížením si vyžádal neutěšený stav jejího povrchu, zejména vyjeté koleje a podélné i příčné trhliny ve vozovce.

Vedle odfrézování starých konstrukčních vrstev a položení nového asfaltu jsou součástí prací také rekonstrukce propustků a krajnice, pročištění příkopů, obnova svodidel a dopravního značení. Nedojde však na rekonstrukci mostu přes potok Kocába za osadou Cihelna; ta se připravuje jako pozdější samostatná akce.

Podle údajů ŘSD přijdou práce celkově na 25,53 milionu korun bez DPH, což je nabídka, s níž výběrové řízení za účasti osmi firem vyhrála společnost PORR (předpokládaná hodnota zakázky byla původně výrazně vyšší: 41,85 milionu).