Samotnému dvouhodinovému výukovému programu předcházela důkladná příprava. Petra Večeřová si zmapovala terén v lese, připravila dětem trasu, vyznačila fáborky stanoviště s úkoly, důmyslně rozmístila ke stromům rohy a paroží.

Děti si ji zamilovaly na první pohled a pod jejím vedení postupně nacházely jednotlivá stanoviště. Na každém stanovišti se dozvěděly vždy zajímavosti o zvěři žijící v lese, o stáří stromů i o tom, jak malé děti mohou lesu a zvěři pomáhat.

Bonusem na konci trasy byly rozmístěné půlené obrázky zvěře umístěné na stromech. Každé dítě mělo za úkol najít svou druhou polovinu obrázku. Ještě společně postavili z přírodních materiálů ohradu pro zvířata z farmy a zahráli si hru na zvířátka z lesa a zvířátka ze statku. Prostě vše bylo dokonale promyšlené a uzpůsobené pro děti předškolního věku. Nechyběly ani přinesené výukové materiály. Dětem se vůbec nechtělo loučit a za odměnu Petře Večeřové zazpívaly.

Lesní pedagogika, jako moderní forma komunikace s veřejností, je nejjednodušší cestou lesníků, jak přiblížit široké veřejnosti prostředí lesa a funkce lesního hospodářství, a to nenásilnou a zejména interaktivní formou (aktivizační metody a formy zážitkového učení). Autentická prezentace lesnictví lesním pedagogem ukazuje, jak může vypadat partnerství mezi člověkem a přírodou k užitku a prospěchu obou.

Hana Šínová

Ilustrační foto.
Vojenské lesy spustily největší zalesňovací akci v historii
Školení ředitelek mateřských škol v první pomoci ve Strnadovském mlýně ve Vršovicích u Sedlčan.
Ředitelky mateřských škol pilovaly se záchranáři poskytnutí první pomoci