„Dříve se do Žežic točil jeden autobus. V současné době vždy jede jedna dvojka naprázdno do Žežic a zpátky jako linka a druhá dvojka přesně obráceně. Každou hodinu pak místo jednoho autobusu jedou tedy do Žežic dva, ale jeden vždy naprázdno,“ vyjádřil své pochybnosti o úsporném řešení optimalizace Pavel Doubek.

„Děti, zejména ty menší, odmítají autobusem jezdit, mají strach, kde je řidič vysadí a mají co dělat, aby byly ve škole včas,“ uvádí jeden stěžovatel v diskuzi na stránkách města.

Z řady stížností, připomínek a nápadů, které obyvatelé, firmy a osadní výbory předali k řešení městu, se podařilo uspořádat 37 témat, která byla předmětem úprav jízdních řádů. Už při přípravě optimalizace tvůrci počítali s tím, že každého půl roku budou zpracovávat připomínky občanů a náležitě spoje pozmění. Stejně tak společnost, která velkou změnu v příbramské dopravě připravovala, sledovala vytíženost spojů.

„Při zpracovávání nových jízdních řádů se nám podařilo 93 procentům připomínek vyhovět. Většinou se stížnosti týkaly návaznosti spojení. Lidé si stěžovali například na špatnou obslužnost v lokalitách Drkolnova, Březových Hor a průmyslové oblasti nebo učiliště na Dubně,“ informoval příbramský starosta Josef Řihák.

Nejenom Příbramáci mají pořád potíže se zvykáním si na nové linky autobusů a jejich odjezdové časy, k dobré orientaci jim nepomáhá ani současná situace na právě opravovaném autobusovém nádraží. Nové jízdní řády, ve kterých by se nově měla projevit naprostá většina vznesených připomínek, začnou platit od začátku příštího roku. Vyhodnocení a zpracování dalších problémů se pak uskuteční zas na začátku července.

Změny se dotknou například linky z Lazce a z Kozičína, spoje by od ledna měly vyjít vstříc dětem dojíždějícím do školy z těchto obcí. Zrušeny budou kvůli nedostatečnému vytížení víkendové spoje linky 1, dostatečně je nahrazuje jiný spoj. Stejně tak se úprav dočkají i obyvatelé Drkolnova a Březových Hor.