Oprava silnice č. I/66 v ulici Milínská v úseku od křižovatky s ulicí Špitálská po okružní křižovatku u Drupolu Příbram je podle vedení města potřebná především proto, že v ní došlo od roku 2014 do současné doby k 39 dopravním nehodám, z toho se v sedmi případech jednalo o sražení chodců. Zároveň je tato ulice jedním z mnoha problematických míst v Příbrami, co se parkování týče.

Součinnost města a ŘSD je proto v tomto případě zcela nezbytná. „S ŘSD jednáme velice intenzivně, kdy se od voleb uskutečnila už tři jednání i za intervence jejich generálního ředitele, kdy chceme její komplexní úpravu včetně parkování,“ uvedl starosta Jindřich Vařeka.

Špatnou situaci v Milínské ulici potvrzují i sami řidiči. „Do Milínské se kvůli zaparkovaným autům nedá vjet už mnoho let z Alšovy ulice, kde nepomohl ani přikázaný směr směrem k náměstí TGM,“ uvedl Martin Čermák, který do této části města jezdí za rodiči.

Oslovený řidič ale zmínil i další komplikace. „V posledních letech je vjezd čím dál obtížnější i z Mixovy ulice, kde je vjezd daleko širší. V dopravní špičce tak čekáte na mezeru mezi auty jak na smilování,“ dodal Čermák.

Brzy se to snad změní. Do konce roku 2018 se předpokládá zadání soutěže na zpracování projektové dokumentace tohoto úseku silnice I/66. Projektování daných úseků bude plně v koordinaci s místní samosprávou a budou koordinovány opravy sítí s opravou komunikace.

Samotná oprava silnice pak bude záležitostí Ředitelství silnic a dálnic. To ostatně potvrdil při své srpnové návštěvě Příbrami ministr dopravy Dan Ťok. Podle něj by se se stavbou mohlo začít v příštím nebo přespříštím roce. Město se bude především zabývat stavbou a opravou chodníků, opěrných zídek či zajištěním bezpečnosti provozu na komunikaci.

Kdy se ale přesně začne, bude záležet na tom, jak hladce půjde stavební a územní řízení, neboť se počítá, že projekty zasáhnou i do zelených ploch – a to je především pro část veřejnosti vždy citlivé téma.

Oprava silnice je nutná i z toho důvodu, že se plánuje stavbu části jihovýchodního obchvatu města mezi Bohutínem a Brodem a pak právě po Milínské ulici povede hustší doprava jak ve směru zpět do města, tak i směrem na Strakonickou. Skeptici dokonce tvrdí, že se zbylé části obchvatu možná nikdy nepostaví a tranzitní doprava se pouze z Březových Hor přesune právě do Milínské ulice.