Dva staré souběžné mosty nad přepadem Huťského rybníka tam v rámci úplné rekonstrukce postupně nahrazují zcela nové stavby: modernější a širší. Loni byl vybudován v jízdním pásu na Prahu, letos se staví druhý: v jízdním pásu směřujícím k Příbrami. Je s tím spojeno dopravní omezení, které za hustšího provozu přináší kolony spojené se zdržením.

V okolí 29. dálničního kilometru je doprava vedena v režimu 1+1, jedním jízdním pruhem pro každý směr jízdy, a nově postavený most dočasně slouží oběma směrům (s omezením rychlosti na maximálně 80 km/h). Na podzim se tohle uspořádání má stát vzpomínkou: podle nynějších předpokladů bude během října dokončen i druhý most.

Zatím se dálnici příliš nepodobá, ale začne se měnit před očima. ŘSD v pondělí ohlásilo postavení celé konstrukce, kdy se před betonáží mostovky vážou ocelové výztuže. Ve srovnání s dřívějškem se mění rozpětí mostních polí – má to vylepšit statiku – a také původní prefabrikovanou konstrukci nahrazuje monolitická.

Demolici a vybudování nových mostů si vyžádal špatný stav těch původních z osmdesátých let. Diagnostika odhalila více vad, nicméně zásadní problém představoval nefunkční izolační systém, kdy do mostní konstrukce zatékalo. S tím souvisela koroze ložisek a výztuže byly obnažené.