V současné době je oprava v plném proudu. „Právě betonujeme základovou desku, pak budeme stavět mostovku z prefabrikátů, které nám přivezou," říká stavbyvedoucí Josef Turza z firmy ZKP Kladno, která opravu provádí.

Předchozí havarijní stav mostu a současná uzavírka silnice komplikuje život především obyvatelům obcí, přes které vede objízdná trasa.

„Pičín uzavírkou trpí. Přes naší obec vede objízdná trasa jen pro  osobní automobily a autobusy. Vůbec ale není výjimečné, že tu jezdí i nákladní auta a kamiony," říká starosta obce Josef Mezera a dodává, že se bojí zimy, i když silničáři slíbili zvýšenou údržbu silnic v takové míře, aby zůstaly průjezdné.

Obyvatelka Pičína Monika Uhlířová, bydlí přímo u křižovatky, přes kterou objížďka vede. „Myslím, že naštvaní jsou v Pičíně opravdu všichni. Provoz tu je nejen ve dne, ale i v noci, kdy jezdí hlavně náklaďáky.

Od loňska tu máme nově položený asfalt, a ten tu zátěž podle mého názoru nemůže vydržet. Nám navíc popraskala i stěna domu.

Slyšela jsem, že řidiči kamionů mají vysílačky, které používají k tomu, že si, pokud tady hlídkují policisté, dávají echo a jedou tak, jak mají," říká Monika Uhlířová z Pičína.

Na dopravní provoz v obci doplácejí i děti ze školy a školky.

 „Kvůli bezpečnosti dětí nechodíme na procházky tam, kam jsme vždycky chodili, protože část bychom museli jít po cestě, která je teď hodně frekventovaná," říká ředitelka Základní a Mateřské školy v Pičíně Vladimíra Krejzová.

Dopravní problémy pociťuje i jako řidička, protože do práce dojíždí z Příbrami.

„Je větší provoz, dřív jsem na silnici, která vede lesem, potkala jedno dvě auta. Teď klidně dvacet," doplňuje Vlaďka Krejzová.

Její slova potvrzuje i učitelka Pastuchová, která dojíždí z opačného směru, z Jinců. I ta si stěžuje na zvýšenou frekvenci na silnici. „Cesta je úzká, vede hodně lesem, takže nejsou výjimkou i docela časté střety se zvěří. Naposledy jsem to viděla včera," říká Táňa Pastuchová.

Podle mluvčí krajského úřadu Markéty Vítkové si obyvatelé okolních obcí oddychnou až na jaře příštího roku.

„Most je opravován v režimu havarijního stavu.  Délka uzavírky je plánovaná na čtyři měsíce, vše ale závisí na klimatických podmínkách. Je nutné provést betonáže, a ty nelze provádět v technologicky nevhodných podmínkách.

Předpoklad opětovného zprovoznění je březen 2013," říká mluvčí s tím, že oprava mostních objektů i částí přilehlých silnic byla  připravována a řešena jedním projektem proto, aby nedošlo k prudkému zhoršení technického stavu jednoho z mostků, a proto byla oprava silnice řešena i pod jednou uzavírkou.

 „Cílem Středočeského kraje je mít tuto velmi důležitou dopravní tepnu co nejdříve zprůjezdněnou, aby nedocházelo k nadměrnému přetížení okolní silniční sítě," dodala Markéta Vítková z Krajského úřadu Středočeského kraje.