„Nedávno jsem viděl docela kuriozitu. Jedna firma záplatovala asfaltem nad Novákem ty obrovské díry, které vlivem mrazu vznikly. Bylo asi mínus 8 a půl stupně, což odporuje technologickému postupu pokládání asfaltu. To jsou úplně vyhozené peníze, protože ten asfalt z toho vypadá do měsíce,“ ročiloval se příbramský řidič Roman Křížovský.

Tento postup je sice neefektivní, ale také z důvodu nutnosti běžný.

„Snažíme se tímto způsobem nejhlubší výtluky operativně řešit. Je to řešení krátkodobé a nákladné, ale nedá se s tím nic jiného dělat. Nemá to efekt jako zalití horkým asfaltem, je to spíše vytloukání klínu klínem,“ osvětlila Martina Vápeníková, tisková mluvčí Ředitelství silnic a dálnic České republiky, které spravuje rychlostní silnici R4, mající na Příbramsku 124kilometrový úsek.

Středočeský kraj, který dohlíží nad silnicemi druhé a třetí třídy, jichž je na Příbramsku dohromady 780 kilometrů, už ví, které silnice si vyžadují nejurgentnější péči.

„Nejponičenější úseky silnic, které se budou nejdříve opravovat, jsou silnice číslo 118 z Příbrami do Rejkovic, silnice 11811 z Příbrami do Lhoty u Příbramě, na silnici 191 průtah Rožmitálem od kruhového objezdu a silnici 1911 z Třebska do Chrástu. Na nejnutnější okamžité opravy předpokládáme částku thruba 5 milionů korun,“ sdělil Robin Povšík, náměstek hejtmana pro oblast dopravy.