Materiál by měl navrhovat konkrétní cíle a záměry, které bude město postupně prosazovat. V této fázi nepůjde o výstavbu dalších kilometrů stezek pro cyklisty, ale o vytvoření vhodných a bezpečných podmínek pro jízdu na kole ve městě – například o zlepšení podmínek pro parkování kol nebo zklidňování dopravy ve městě. Klíčovou snahou bude postupné zvýšení podílu cyklistů v dopravě.

Příbram loni v říjnu veřejnosti představila vznikající cyklokoncepci, jejímž autorem je Jaroslav Martinek ze spolku Partnerství pro městskou mobilitu. Koncepce ještě není zcela hotová. Měla by ale obsahovat nejen cyklotrasy. Její součástí by měl být i web s celým balíkem rad a informací pro cyklisty.

„S veřejností jsme celou cyklokoncepci probrali velmi podrobně a jsme zase o kus dál. Tuto cyklokoncepci chceme použít jako jednu z vrstev do celkového generelu dopravy v Příbrami,“ řekl místostarosta Martin Buršík, který má cyklokoncepci města na starost.

Městská část Nová Hospoda v Příbrami dostane díky participativnímu rozpočtu novou oddychovou zónu.
Příbram zná vítěze participativního rozpočtu. Na realizaci má město dva roky

V základě by mělo dojít k propojení cyklostezkami mezi oběma největšími příbramskými náměstími a dále pak například se Svatou Horou. Svůj návrh cyklotras mají také zástupci ORP Příbram. Ovšem naráží na drobné nesrovnalosti s městskou variantou. „Většinou je problém v tom, že ne vždy je vlastníkem pozemku město,“ vysvětlil Buršík.

Martin Buršík také loni na setkání s veřejností přislíbil vznik pracovní skupiny, jejímž cílem mělo být dál na cyklokoncepci pracovat a dál ji rozvíjet či také řešit právě problémy okolo vlastnictví pozemků či odlišnosti obou návrhů cyklostezek.

Tento nápad tehdy uvítal i jeden z účastníků setkání příbramský podnikatel a sportovec Aleš Barášek. „Aut je hodně, ale valná většina z nich valnou část roku stojí, podle mě je současný systém dopravy neudržitelný a musí se hledat alternativa. Jednou z nich by mohla být právě cyklodoprava,“ míní.

Výsuvné sloupky v Příbrami
Sloupky měly zajistit bezpečnost, ale lidem jsou spíš pro smích

Rád by se proto aktivně podílel na práci slibované skupiny. Ovšem ta jaksi doposud nevznikla. „Přestože nám bylo její zřízení místostarostou na setkání slíbeno, tak to bylo naposled, kdy jsem o tomto záměru slyšel. A dál se neděje nic,“ dodává poněkud zklamaně Barášek.

Jedinou změnou od loňského setkání je tak zatím odchod koordinátorky městské mobility Denisy Kotkové. Tu veřejnosti vedení města představilo loni říjnovém setkání koncem října, ale záhy odešla na mateřskou dovolenou.

Zatím posledním výraznějším počinem v oblasti cyklodopravy bylo koncem září 2018 otevření cyklostezky mezi Příbrami a Bohutínem. Má asfaltový povrch a vede z Drkolnova, míjí Vokačovský rybník a dále pokračuje kolem čistírny odpadních vod do Bohutína. Původně měla mít přírodní povrch, nakonec ale zvítězil asfalt.

Šest mladých stromků podél cyklostezky do Bohutína padlo za oběť zřejmě vandalovi.
Někomu vadily stromy u cyklostezky do Bohutína