Stavbu provázela řada komplikací především v dopravě od přesunů autobusových stání na provizorní zastávky na parkovišti až po nutné snížení rychlosti v okolí staveniště. Hrozilo tam nebezpečí vběhnutí dětí do vozovky, které v hojném počtu musely čekat na autobus hned u frekventované silnice. V dubnu dostanou nové nádraží na starost technické služby a cestující prověří jeho kvalitu.

„Nechci být škarohlíd, ale po tom, co se technické služby předvedly v zimě při úklidu sněhu, tak upřímně nevěřím, že tomu nádraží vydrží dlouho lesk novoty. Brzy bude celé pomalované, zašpiněné a budou sem chodit spát opilci. Tak to stejně bývá na každém nádraží,“ řekla Deníku důchodkyně Anna Kočárková, když zrovna na nádraží čekala na svůj spoj.

„Schválili jsme mandátovou smlouvu na zajištění provozu nádraží s Technickými službami Příbram. Ty se budou od 1. dubna starat i o veškerou údržbu. Bude tedy jedna instituce zodpovědná za to, jak bude uklizeno uvnitř i v okolí,“ uvedl starosta Příbrami Josef Řihák. Nyní je za provoz částečně zpřístupněného nádraží zodpovědná městská realitní kancelář.

Příbramské technické služby budou mít na starosti tedy nejen udržení čistoty, ale také samotný provoz spočívající v odemykání, pronájmu kiosku, zajištění chodu informačního systému nebo placení účtů za elektřinu.

„Pro získání dotace z regionálního operačního programu na stavbu autobusového nádraží musíme dodržet vždy řadu podmínek a není lehké takový projekt připravit. Jednou z podmínek je i princip neziskovosti. Museli jsme stanovit výši poplatku za vjezd pro autobusové dopravce. Protože musíme hlídat neziskovost a nechceme likvidovat dopravce, stanovili jsme částku na dvacet korun za jeden vjezd,“ doplnil místostarosta Ivan Šedivý.

Z poplatků za vjezd budou technické služby platit náklady spojené s údržbou a provozem nádraží. Podle předpokladů by vybraná částka měla stačit. Zároveň kvůli požadované neziskovosti nebudou na poplatcích vydělávat. Technické služby by tak měly doplácet ze svého rozpočtu minimální část.

Poplatky vybírané za vjezd na nádražích v jiných městech se velice liší. V případě menších měst může jít o deset korun, v Praze se naopak částka může vyšplhat i přes 100 korun za jeden vjezd.

„O poplatcích za vjezd slyším prvně, docela mne to překvapilo. Na druhou stranu dvacet korun není zas tak moc, takže se asi nic neděje. Jestli se tím všechno zaplatí, tak jedině dobře, alespoň nebudeme muset platit my další peníze navíc,“ řekl Deníku Luboš Vítek z Příbrami.

Není to dlouho, co neznámý vandal posprejoval stěny na schodišti u haly autobusového nádraží svými klikaticemi. Strážníci městské policie mají za povinnost několikrát za noc areál nádraží navštívit, zda se tam neděje něco nekalého. Od začátku dubna mají začít prostor nádraží sledovat bezpečnostní kamery, díky kterým se může podařit dopadnout vandaly včas.

Co nejdříve podle vedení radnice začne fungovat na nádraží i nová nonstop služebna městské policie, kterou bude moci využívat i státní policie.