„Oproti tomu, co tu stálo před tím, je to neporovnatelný rozdíl. Teď už to vypadá víc jako nádraží. Sice fungovalo i před tím a bez haly a nikomu to nevadilo, ale celkem ho vítám,“ poznamenal jeden z cestujících Luděk Kortán.

S rekonstrukcí autobusového nádraží za 63 milionů korun město začalo v říjnu roku 2008. Opravu dotovala 58 miliony Evropská unie. Lidé mohli sledovat různé fáze stavby, spojené i s dopravními omezeními.

Jeden čas dokonce autobusy meziměstských linek odjížděli ze stání na parkovišti u vlakového nádraží a cestující na ně čekali na improvizovaných můstcích. Po dokončení venkovní části však začali dopravci využívat nových zastávek.

Od včerejška začal provoz i v samotné hale, která vyrostla po zbourané původní budově sloužící spíše jako útočiště bezdomovcům či opilcům než cestujícím.

„Ve čtvrtek byl zahájen zkušební provoz nově zmodernizovaného autobusového terminálu Příbram. O zabezpečení provozu nádraží byla uzavřena mandátní smlouva s Technickými službami města Příbrami,“ uvedl příbramský starosta Josef Řihák.

Pracovníci technických služeb budou mít tedy na starosti úklid i samotný provoz areálu. Náklady mají pokrýt poplatky od dopravců, které činí dvacet korun za jeden vjezd autobusu.

Oblast nádraží patřila alespoň doposud mezi lokality s větším výskytem kriminality. Lidé se báli večer a v noci chodit okolo nádraží. Statisticky jde o místo s větším počtem například krádeží věcí z vozidel. Podle vedení radnice se tato situace ale mění.

„V neposlední řadě se výrazně zvýší i bezpečnost v celém území, neboť prostor nádraží nově monitoruje šest moderních bezpečnostních kamer s vysokým rozlišením. Tyto kamery jsou napojeny na hlídací pult městské policie,“ ubezpečil starosta Josef Řihák.

Do slavnostního otevření nádraží 19. dubna by měly začít fungovat i doplňkové služby, mezi které patří stánek s občerstvením, pracoviště městských strážníků nebo informační centrum, které bude mít na starosti příbramská knihovna.