„Problém s náhlým nadměrným odběrem se objevuje každým rokem s teplým letním počasím. Lidé začnou hromadně zalévat zahrady a neplánovaně napouštět bazény. Neuvědomují si, že tím mohou způsobit problémy v dodávce pitné vody a poškodit nejen sebe, ale i své sousedy,“ podotkla Kristina Blaszczyková, tisková mluvčí společnosti 1. SčV, která provozuje vodohospodářský majetek obcí v podstatné části Příbramska.

Jediná možnost, jak udržet i v horkém létě plynulé zásobování vodou je podle ní nahlásit nadměrný odběr dispečerovi 1. SčV na mobilní telefon 728 036 328 nebo na bezplatné Zelené lince 800 183 157.

Vhodné je také napouštět bazén pomalu a mimo špičku. „Stává se nám, že zákazníci reklamují kalnou vodu v potrubí poté, co rychle napustili plný bazén. Je třeba vědět, jak a kdy napouštět, aby odběratelé nestrhli usazeniny z potrubí. Případné zhoršení kvality vody by měli ihned nahlásit opět dispečerovi, abychom mohli včas a účinně zasáhnout,“ upozornil Michal Krejča, vedoucí dispečinku a dodal: „Snažíme se dělat pro vládnutí situace maximum, ale potřebujeme i pomoc a zodpovědný přístup odběratelů.“