Jaké ocenění dostala vlastně škola dostala?

Škola dostala diplom pro vítěze Středočeského regionu v projektu o Nejlepší českou školu. Zvítězili jsme v lokální části, takže jsme se stali nejlepší školou Středních Čech.

Jak jste se do soutěže přihlásili?

Přihlásili jsme se v loňském školním roce, kdy nám přišla nabídka do soutěže. Učení On-line pod záštitou Ministerstva školství a Ministerstva kultury a dalších institucí vyhlásilo soutěž pro základní školy. Nám přišla soutěž zajímavá, a tak jsme odeslali přihlášku.

Co mělo být cílem soutěže?

Cílem soutěže mělo být zatraktivnit a zpopularizovat výuku na základních školách. Představit činnost škol veřejnosti a ukázat výsledky, a to v čem jsou školy odlišné a zajímavé. Cílem také bylo ocenit nejlepší školu a tím posílit její prestiž v regionu.

Školu jste přihlásila vy nebo někdo jiný? Museli jste udělat nějaké změny nebo kroky, abyste se soutěže mohli zúčastnit?

Školu jsem přihlásila já, aniž by to kdo tušil, a pak jsem s tím kolegy a žáky seznámila. Byli jsme pozváni do výběrového řízení na Pedagogickou fakultu do Prahy, kde byla přítomna odborná porota. Vybíralo se z dvou tisíc škol. Do celostátního kola a vysílání České televize postoupilo 120 škol. Z našeho regionu bylo vybráno pět škol.

Zmiňovala jste televizi, jak se na soutěži podílela?

Každá škola měla svůj medailonek v televizi. Na jaře přijela Česká televize i k nám do školy a do Galerie Františka Drtikola, se kterou úzce spolupracujeme. Chtěli jsme prezentovat, v čem jsme jiní. Naše škola se zaměřuje na výtvarnou a hudební výchovu. Prezentovali jsme hlavně tyto činnosti.

Jak probíhalo hlasování a kdo rozhodoval o vítězi?

Rozhodovala odborná porota složená z odborníků z pedagogické veřejnosti. Po odvysílání a prezentaci škol se do hlasování zapojila také veřejnost. Mohlo se hlasovat v rozhlase i televizi. V předvečer uzavření soutěže jsme vedli. Druhý den jsme se ve škole všichni sešli a najednou jsme byli o 350 hlasů horší než vedoucí škola. To nás velmi překvapilo a mrzelo. Nakonec jsme však výsledek ještě zvrátili.

Jak reagovali žáci na přihlášení do soutěže? Byli aktivní nebo se naopak nezapojovali?

Děti byly aktivní. Příkladem bylo, když jsme se dozvěděli, že v hlasování jsme druzí, tak škola se náhle zmobilizovala a všichni začali fungovat a snažit se o zvrácení výsledku. Po soutěži jsme se dozvěděli, že pro nás hlasovali i lidi z Ameriky. Máme tam totiž dvě žákyně.

Co podle vás rozhodlo o tom, že vaše škola byla nejlepší a zvítězila?

Po zpětném sledování pořadů, které školy prezentovaly si myslím, že na diváky dýchla bezprostřednost našich žáků. Z naší školy podle mě vyzařuje pohodová atmosféra, jak z hudebníků tak z malujících dětí. Oba dva žáci naší školy, kteří pořadem provázeli, byli také spontánní a nešlo o strojenost. Projevilo se určitě umění učitelů, kteří mají cit děti vést. Jsme asi jiní hlavně v hudebním a výtvarném vnímání.

Co ocenění znamená pro vás osobně?

Pro mě i pro celou školu je to potvrzení, že děláme dobrou věc. Cena je vyjádřením pochvaly za dlouhodobou práci. Při včerejším předávání i při dokončování hlasování byla škola jako jeden organizmus.

Chystáte nějaké další akce nebo projekty?

Dlouhodobě spolupracujeme s Divadlem Antonína Dvořáka Příbram a spolupráce bude dále pokračovat. Hudebníci budou mít vánoční koncert. Aktivity jsou pořád. Minulý týden probíhal celoškolní projekt, kde první stupeň měl téma s názvem Jak se slaví Vánoce v evropských zemích a na druhém stupni to byly Osobnosti Evropy.