Předtím, než byla automobilová doprava odkloněná na rychlostní silnici R4, byl v Obořišti takový provoz, že s trochou nadsázky nebylo možné přejít silnici vedoucí skrz obec.

Poté zatížení dopravou ustalo a obyvatelé si oddechli. V současné době se však doprava do Obořiště vrací, protože řidiči se snaží vyhnout mýtným branám. Zejména těžká doprava působí obci potíže. Příbramský deník o tom nedávno informoval.

Pozemky nejsou obce, nebyla dotace

„Krajnice jsou kolem silnice rozbité, bezpečnost lidí malá. Proto jsme se rozhodli pro stavbu chodníků, ovšem narazili jsme na potíže. Celá komunikace včetně krajnic patří Středočeskému kraji, a tak nemůže požádat ani o dotaci,“ konstatoval starosta Karel Dlouhý.

Přesto se místní rozhodli, že do stavby chodníků půjdou a zaplatí je z rozpočtu obce.„Loni jsme dodělali první etapu výstavby chodníku s tím, že chceme letos pokračovat. Celá obec je rozdělená na čtyři etapy. Potom požádáme krajský úřad, aby nám pozemky pod vystavěnými chodníky bezúplatně předal,“ upřesnil Karel Dlouhý.

S parkovištěm už pomohl kraj

S hustým provozem v Obořišti se pojí také rekonstrukce parčíku a vytvoření parkoviště před koloniálem na návsi.

„Koloniál je v provozu celý týden, což vyhovuje především rekreantům, kteří jezdí směrem k Orlické přehradě a dále. Před obchodem si každý parkoval jak chtěl. Auta stála v protisměru, na přechodu a pomalu i na schodech. Navíc u nás někteří nechávají tříděný i netříděný odpad, který vezou z domova a mnozí z nich se neobtěžují dávat ho do kontejneru,“ vysvětlil starosta.

Rekonstrukce parčíku a parkoviště měla smysl. „Nic z toho by se zřejmě nepodařilo, kdyby nebylo dotační podpory Středočeského kraje, konkrétně z fondu rozvoje měst a obcí. Nečekal jsem ani, že to bude mít tak kladné ohlasy,“ dodal Karel Dlouhý.