V obou případech bude opravy provádět Ředitelství silnic a dálnic. Projektová dokumentace na opravu mostu je již hotová a je zažádáno o stavební povolení. Situaci však komplikuje jednání se SŽDC a ČD Cargo o potřebných výlukách při opravě mostu. „Proto se nyní plánuje další jednání s představiteli SŽDC, ČD Cargo a představiteli města Příbram, kde bychom rádi dohodli další postup, který by vedl k realizaci opravy mostu,“ prozradila tisková mluvčí ŘSD Nina Ledvinová.

Radnice dokonce s ŘSD vyjednala, že uzavírka Husovy ulice, kterou si oprava mostu vyžádá, potrvá jen půl roku a nikoli osm měsíců, jak bylo původně v plánu. „I ta šestiměsíční uzavírka, ale bude nejen pro řidiče, ale pro celé město nepříjemná. Bohužel není možné dělat oba projekty najednou,“ konstatoval příbramský starosta Jindřich Vařeka.

V případě opravy Milínské ulice tak zřejmě dojde k posunu z plánovaného roku 2020 na rok 2021. „Projektová dokumentace (PD) na ulici Milínskou má být odevzdána v červenci letošního roku a bude následovat soutěž na zhotovitele,“ uvedla mluvčí ŘSD Nina Ledvinová.

Oprava by se měla týkat úseku od křižovatky s ulicí Špitálská po okružní křižovatku u Drupolu Příbram. Podle vedení města je potřebná především proto, že v ní došlo od roku 2014 do současné doby k více jak čtyřem desítkám dopravních nehod, z toho se v několika případech jednalo o sražení chodců. Zároveň je tato ulice jedním z mnoha problematických míst v Příbrami, co se parkování týče. Součinnost města a ŘSD je proto v tomto případě zcela nezbytná. „S ŘSD jednáme velice intenzivně a chceme její komplexní úpravu včetně parkování,“ uvedl starosta Jindřich Vařeka.

Špatnou situaci v Milínské ulici potvrzují i sami řidiči. „Do Milínské se kvůli špatně zaparkovaným autům nedá vjet už mnoho let z Alšovy ulice, protože řidiči při parkování stojí v samotném ústí výjezdu a nedodržují předepsanou vzdálenost zákazu stání a nepomohl ani přikázaný směr směrem k náměstí TGM,“ stěžuje si jeden z řidičů Vladislav Novák s tím, že výjezd do Milínské je čím dál obtížnější i z Mixovy ulice, přestože tam je silnice daleko širší. Nejhorší je to v dopravních špičkách.

Vizualizace plánovaného bezpečnostního přelivu Vodního díla Orlík.
Orlík se připravuje na extrémní povodeň
Ilustrační foto.
Příbram změnila ceny za zábor veřejného prostranství