„Na průtahu městem komunikace I/19 jsou práce ve skluzu zhruba 14 dní, kdy devět dní vzniklo již na druhé etapě v důsledku pozdního přeložení telekomunikačních kabelů," informoval březnický starosta Petr Procházka.

Také na další, již třetí etapě, vznikly nepředpokládané stavební práce v důsledku nízké únosnosti terénu.

Petr Procházka. „Projekt předpokládal odtěžení dlažebních kostek, následné přehutnění pláně, na které bude vytvořena nová vozovka, tedy oproti předchozím etapám, nebude odtěženo podloží do hloubky zhruba jednoho metru. Terén ale ani v tomto úseku nemá požadovanou nosnost a je tedy odtěžení a následná sanace nutná. Kromě časové náročnosti je zde i velký nárůst investičních prostředků," dodal starosta.

Přes zmíněné obtíže trvá zatím investor průtahu městem, kterým je Ředitelství silnic a dálnic ČR, na dodržení původního harmonogramu ukončení prací.

Řidičům tak ještě po několik týdnů zkomplikují jízdu uzavírky v některých částech města.

Na opravu „devatenáctky", čekali místní obyvatelé přibližně tři roky. Její oprava má odhadem vyjít na zhruba 40 milionů korun.

Oprava hlavního tahu v Březnici koncem srpna 2016.