To v současné době alespoň supluje mobilní WC od firmy, která s radnicí uzavřela na užívání toalety smlouvu do 30. června letošního roku za symbolický nájem jedné koruny měsíčně.

O novou podobu autobusového nádraží se zajímá jak veřejnost, tak radní. Téma probírá rada města v posledních měsících častěji a má být součástí jejího programu i ve středu.

„Zatím je akce ve fázi architektonické studie. Na zpracovatele projektové dokumentace bude vypsána soutěž," informoval místostarosta Miroslav Hölzel a zopakoval, že na úpravy bez dotace město nedosáhne. Peníze se pokusí získat radnice prostřednictvím výzvy, jejíž vypsání očekává místostarosta ve druhém pololetí letošního roku. Jednou z podmínek žádosti o dotaci je hotová projektová dokumentace. Pokud finanční injekci na tuto investici radnice získá, k vlastní realizaci stavby by mohlo dojít ve druhém pololetí 2017 s dokončením v roce 2018.

Záměr modernizovat autobusové nádraží není žádnou novinkou. Sedlčany se snažily o získání dotace již v roce 2011, kdy veřejná zakázka byla odhadnuta na 34 milionů korun. Stavba počítala s novou budovou odbavovací haly, která měla být jednopodlažní s dvoupodlažním vestavkem na části plochy. Fasáda budovy měla být prosklená. Autobusová stání byla v té době navržena z velké žulové dlažby, chodníky z kamenné mozaiky – kombinace vápenec a žula. Prostranství před halou mělo být doplněno kamennými lavicemi oblého tvaru, které by tvořily součást záhonů. Původní plán počítal také s novým osvětlením, stojanem na kola, osázením nezpevněných ploch trávou a okrasnými dřevinami.

Co z původního projektu zůstane a co se změní, není do detailů dosud jasné. Radnice musí „napasovat" žádost o dotaci na nové podmínky. Akce nese také jiný název – modernizace přestupného terminálu a musí splňovat některé nové požadavky – například propojenost a návaznost na všechny formy dopravy. „Plocha pro nástup a výstup se výrazně zmenší, bude stačit několik linkových stání," avizoval například místostarosta Hölzel. Marie Břeňová