Volby do sněmovny začínají za

Nahrávám odpočet ...
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Pacienti hodnotili nemocnici: lepší, až na komunikaci lékařů

Příbram - Průzkum spokojenosti mezi pacienty příbramské nemocnice ukázal posun dopředu. Jen ta komunikace s lékaři není nejlepší.

20.10.2016
SDÍLEJ:

PŘEDÁNÍ CERTIFIKÁTU Spokojený pacient z rukou Tomáše Raitera (projekt Kvalita očima pacientů) do rukou ředitele příbramské nemocnice Stanislava Holobrady (vpravo). Foto: Markéta Jankovská

Také jste jako hospitalizovaní pacienti příbramské nemocnice vyplňovali dotazník? Ne každý je toho při zdravotních potížích schopen, přesto jej v posledním průzkumu vyplnilo 833 pacientů.Ředitel projektu Kvalita očima pacientů Tomáš Raiter při prezentaci výsledků průzkumu.

Empatie, pohodlí, péče, zájem, vysvětlení zdravotního stavu, komunikace s lékaři a sestrami, nejen to opět po roce a půl vyhodnotila anketa Kvalita očima pacientů. Jak si stojí příbramská nemocnice? „S jednotlivými odděleními jsme denně ve styku a moc dobře víme, kde to šlape jako hodinky a kde to skřípe," říká zástupce ředitele pro zdravotní péči Petr Polouček. Zmíněnou analýzu hodnotí jako sofistikovanou, s vypovídající hodnotou a říká, že se nemocnice snažila, aby pacientům s vyplňováním nepomáhali zdravotníci, jako se dělo v minulosti.

Nemocnice se zapojuje do ankety od roku 2007. Seznámit personál s výsledky pravidelně přijíždí Tomáš Raiter. „Do příbramské nemocnice jezdím rád, protože patří mezi nemocnice, které s výsledky průzkumu opravdu pracují a nemají je jen jako alibi pro zákonem danou nutnost sledovat spokojenost pacientů," uvedl prezentaci Tomáš Raiter, ředitel projektu Kvalita očima pacientů.

Ve srovnání s výsledky průzkumu 2014 se spokojenost ve většině ohledů na grafu posunula o kousek dopředu, jako například důvěra k ošetřujícím sestrám, respekt a ohled na pacienta. O něco horší je například způsob komunikace lékaře před pacientem či skutečnost, že pacient často ani svého ošetřujícího lékaře nezná. Zdravotnický personál v sále příbramské nemocnice při předávání certifikátu Spokojený pacient.

Více spokojenosti pacientů patří podle grafu rehabilitaci, gynekologii, významný skok dopředu patří interně IV a interně I. Menší spokojenost graf ukazuje také nečekaně u porodnice, kde se v celorepublikovém hodnocení podle Tomáše Raitera projevují poporodní emoce a není tedy na místě vnímat kvalitu příbramského oddělení za nižší.

Krok dozadu ve spokojenosti pacientů podle grafu udělala ortopedie II a chirurgie. V celkovém hodnocení projektu si ale příbramská nemocnice drží významně nadstandardní rating v rámci republiky. Certifikát Spokojený pacient si tak v úterý spokojeně převzal ředitel nemocnice Stanislav Holobrada a přiznává, že nedostatky v komunikaci lékařů s pacienty přetrvávají.

„Je to určitá nemoc v celé republice a náprava je dlouhodobý proces. Schopnost komunikace lékaře s pacientem je i naším kritériem při přijetí lékaře, ale na prvním místě je sehnat lékaře. Pak teprve je možné je k tomu vychovávat," nepopírá Holobrada nedostatek doktorů v některých oborech. Ve kterých? A jak mají nespokojení pacienti efektivně postupovat při stížnostech? To se dočtete v zítřejším vydání v rozhovoru se Stanislavem Holobradou.

Autor: Markéta Lišková

20.10.2016 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Karsten Ayong debutoval v české reprezentaci

Ayong si zahrál za českou reprezentační dvacítku

Sídliště Křížáky v Příbrami.

Zastupitelé jednali o MHD, pozemcích, ale i o bezpečnosti na sídlišti

Okresní soutěže: Milín jasně potvrdil první místo

Příbramsko – Okresní přebor nabídl stejně jako v minulém kole souboj o čelo tabulky. Opět se ho účastnil Milín, který tentokrát jako vedoucí tým tabulky zavítal na hřiště třetích Rosovic.

Dobříš nepřekvapila, Sedlčany po dramatu udržely druhé místo

Příbramsko – Dva zástupci příbramského okresu ve fotbalové Divizi A mají za sebou další odehrané kolo. Dobříš v něm zavítala na půdu lídra soutěže z Karlových Varů a Sedlčany přivítaly na domácím hřišti Petřín Plzeň.  

Členové veterán klubu udělali dobrý skutek

Sedlčany /FOTOGALERIE/ – Na letos poslední motoristické a všeobecné burze bylo možné v neděli 15. října v areálu Sedlčanské kotliny objevit užitečné i velmi kuriozní předměty a získat doslova za pár korun například brusle, povijan na miminko, broušené mísy, paroží, staré oprýskané pokličky na hrnce, krejčovskou pannu, součástky ke kolu, motocyklu, automobilu. Burza byla šestá v pořadí a o to více se těšila zájmu kupujících i prodávajících.

Cena povinného ručení plíživě stoupá. Pojišťovny na něm tratí

Povinné ručení by mělo podražit. Důvod je prostý, už delší dobu nevydělává a pojišťovny na něm navíc tratí. Kdo zdražení pocítí nejvíce a kdy k němu vlastně dojde, vysvětluje Zbyněk Kuběj, analytik neživotního pojištění Partners.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení