Základní škola v Příbrami VIII používá k výuce jazyků E-learningové kurzy. Jedná se o součást takzvaného „blended learning“, což se dá volně přeložit jako smíšená výuka. V praxi to znamená, že ze tří vyučovacích hodin týdně je jedna věnována výuce v moderní počítačové učebně, která byla otevřena na začátku letošního školního roku. Učebna je vybavena čtyřiadvaceti počítači připojenými k místní síti a internetu, dále pak interaktivní tabulí.
„Program pro výuku je na internetových stránkách, ve kterých je nutno mít zřízené uživatelské jméno a heslo,“ řekla učitelka cizích jazyků Štěpánka Sosnová. „Jednotlivý žák má svůj profil, přes který se může na stránky přihlásit nejen ve škole, ale i doma a procvičovat si své jazykové dovednosti.
Ve škole si mohou žáci otevřít internetový slovník a pracovat i s ním. Nadanější žáci tak mají prostor ke vzdělávání nad rámec povinného studijního programu, méně nadaným žákům naopak umožní probranou látku více procvičit,“ dodala. Podle ní je tato výuka zaměřená na rozvoj žáků v oblasti samostudia a má rozvíjet v žácích schopnost sebehodnocení, i když pod vedením učitele. Výhodou pro učitele je, že mají okamžitý přehled o rozsahu a kvalitě zvládnutého učiva v celé skupině.
Pro každý ročník jsou vytvořeny dva kurzy, na každé pololetí jeden. „Každý kurz obsahuje dvacet lekcí, každá lekce se skládá ze sedmi až deseti interaktivních cvičení, jako například doplňovací, výběr z více možností, křížovky, osmisměrky, opravy textu a jiné. Cvičení jsou rozdělena na základní a rozšiřující, což umožňuje individuální práci žáků dle jejich potřeb,“ dodala Sosnová. Do projektu Výuka cizích jazyků s akcentem na kombinované studium a samostudium cizích jazyků se zapojili žáci sedmých a osmých ročníků studujících angličtinu pod vedením Lucie Klímové a Markéty Jarešové a žáci sedmých a devátých ročníků, kteří se učí německy pod taktovkou Štěpánky Sosnové. Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.