Jedná se o ta nejmenší pracoviště finančních úřadů, kde pracuje převážně méně než 11 zaměstnanců, kteří vykonávají jen registrační a vyměřovací činnosti. Všechny ostatní činnosti pak zabezpečují „okresní" územní pracoviště, která je již dnes řídí.

Služby zajistí pobočky

Změna se dotkne i Dobříše. „Zajištění fungování nejmenších územních pracovišť je velmi neefektivní, pro stát představuje značnou finanční zátěž a pro Finanční správu zátěž organizační. Veškeré služby pro daňovou veřejnost budou po jejich zrušení plnohodnotně zabezpečeny na nejbližších, zejména „okresních", územních pracovištích," sdělila tisková mluvčí finanční správy Petra Petlachová.

V době zvýšeného náporu podávání daňových přiznání k dani z nemovitých věcí a k dani z příjmů bude výběr zajištěn na kontaktních místech přímo v obcích, kde ke zrušení dojde. Veřejnosti se podle Petlachové zrušení prakticky nedotkne, protože mimo uvedená období využívá služeb rušených územních pracovišť jen minimálně

Od září nebude možné platit hotově

„Od letošního září také nebude možné platit v hotovosti na pokladně v Dobříši, přičemž a od 1.ledna bude pobočka v Dobříši přestěhováno do budovy finanční správy v Příbrami," uzavřela mluvčí Petra Petlachová.