Návrhy se liší v tom, jak by se za parkování platilo. Dopravní komise navrhuje progresivní způsob změn. „Podle nás by první hodiny v placených zónách měly být úplně zdarma nebo stát jen symbolickou částku a následně pak cenu zvyšovat, aby se zabránilo autům stát na jednom místě po celý den,“ vysvětlil člen komise dopravní inženýr Petr Magera. Podle jeho slov, by ceny za parkování v následných hodinách dorovnaly cenu, kterou v jednotlivých zónách je nyní nutné zaplatit za celodenní parkování.

Ovšem proti tomu stojí návrh odboru silničního hospodářství. Podle něj byl základní sazba byla deset korun, ale doba po kterou by platila, by se lišila dle typu parkovací zóny. Například pokud by se v centru Příbrami na náměstí TGM za hodinu platilo 40 korun, pak by základní sazba vydržela řidiči jen na deset minut parkování.

„Chce změnou především zvýhodnit parkování rezidentů a vyloučit z centra města dlouhodobé stání. Také chceme, aby lidé víc využívali městskou hromadnou dopravu,“ konstatoval místostarosta Martin Buršík. S tím by ale souvisela i výměna parkovacích automatů, které je potřeba sjednotit, neboť v současné době se na území města nachází několik typů parkovacích automatů a každý z nich umí různé typy plateb.