Cílem je, aby lidé z příbramského sídliště, kteří chtějí cestovat vlakem, nemuseli chodit téměř přes celé město až na vlakové nádraží. To se nachází v blízkosti mezi rybníky Hořejší a Dolejší Obora, což je pro obyvatele sídliště zkrátka daleko. Řešením se tak má stát navrhovaná zastávka pod areálem hasičského záchranného sboru.

Jedním z argumentů spolku, který vznik zastávky inicioval je, že se v posledních letech náhled na využití železniční dopravy všeobecně mění. To je do jisté míry ovlivněn prudkým nárůstem silničního provozu, špatného stavu pozemních komunikací. Větší důraz je kladen též na ekologii a komfort cestování. Přesun části výkonů zpět na železnici je do budoucna zcela nevyhnutelný.

Současná koncepce provozu vlakové osobní dopravy Zdice – Protivín, je od roku 2005 řešena progresivním intervalovým prokladem spojů kategorie osobní vlak/rychlík, obsluhujícím nejvýznamnější sídla a dopravní uzly v téměř hodinovém taktu. Mimo to jsou tyto spoje vedeny v přepravně nejexponovanějších ramenech mezi železničními přestupními uzly jako přímé, bez nutnosti přestupů. V současnosti tak lze cestovat osobními vlaky v úseku Protivín (Březnice) – Beroun, vlaky kategorie rychlík mezi Prahou – Příbramí, Pískem a Českými Budějovicemi.

Podpora od ministra

Podporu vzniku nové zastávky vyslovil opakovaně i ministr dopravy Dan Ťok. Nyní oznámil, že s její stavbou se začne v příštím roce. „Správa železniční dopravní cesty zřídí novou železniční zastávku, bude to zastávka Příbram – sídliště a měla by umožnit cestujícím z největšího sídliště v Příbrami cestovat pohodlněji železnicí. Zřízena by měla být v příštím roce,“ uvedl Dan Ťok při své nedávné návštěvě Příbrami. Název nové zastávky také letos v dubnu schválil Drážní úřad.

Vznik zastávky veřejnost více méně vítá, přestože v ní nebudou stavět rychlíky, ale jen regionální spoje. „To by byla bomba, alespoň bych to neměl na vlak daleko,“ napsal na Facebooku k informaci o vzniku nové zastávky David Prčík. O něco skeptičtější je ale například Petr Jüngling, který se obává toho, aby vlakové spoje nakonec zastávkou jen neprojížděli. Zastávku by také mohli využívat návštěvníci Příbrami, protože v její těsné blízkosti se nachází sportovně rekreační areál Nový rybník, letní kino nebo skatepark.

Přínosem tak je, že v letošním roce v blízkosti areálu hasičského záchranného sboru, vzniklo nové parkoviště P+R, tedy park and ride, jenž má sloužit lidem z okolí Příbrami, kteří přes město pokračují dál za prací a na novém parkovišti tak mohou zaparkovat svůj automobil. Toto parkoviště pojme celkem 67 vozidel.

„Pokud bude zastávka využívaná, tak to bude jen ku prospěchu lidí, tak proč ne, i když osobně si myslím, že dvě železniční zastávky pro město velikosti Příbrami jsou zbytečné,“ míní zastupitel za ČSSD Juraj Molnár. Podle informací, které město potvrdil i ministr dopravy Dan Ťok, by druhá příbramská železniční zastávka měla vzniknout do konce roku 2019.