V tuto chvíli je spodní část autobusového nádraží osazována dopravním značením s tím, že od pondělí 30. ledna zde nebude možné parkovat vůbec. Firma Metrostav, která zakázku vysoutěžila, začne s pracemi v následujících dnech.

„O parkovacím domě ve spodní části autobusového nádraží se hovoří již několik let. Nyní jsme skutečně pouze krok od uskutečnění projektu, který nabídne 176 parkovacích míst. Zhotovitel stavby vysoutěžil zakázku za zhruba 103,8 milionu korun,“ sdělil starosta Příbrami Jan Konvalinka.
Stávající parkoviště, které bude od konce ledna po dobu celé stavby prázdné, má kapacitu 65 parkovacích míst. Nový parkovací dům jich tedy nabídne o 111 více, přičemž se na původní parkovací ploše zachová 41 míst k stání. Nový parkovací dům využijí také cyklisté, pro které bude vybudováno 99 míst pro kola.
Pro místní i návštěvníky
Parkovací dům má kombinovaně sloužit jak obyvatelům Příbrami, tak i návštěvníkům města. Jak bude systém parkování upraven, ještě není definitivně rozhodnuto. „Část parkovacího domu je skutečně navrhována jako P+R. Zároveň se předpokládá, že si v něm budou nechávat auta či kola i zaměstnanci přilehlých institucí a firem. A v neposlední řadě to bude také parkoviště pro naše obyvatele a návštěvníky města,“ doplnil starosta.
Jak se parkovací dům zpoplatní, ještě bude součástí diskuse o koncepci parkování ve města, která proběhne v rámci městské dopravní komise. „Vše ještě musí projít debatou a připomínkami. Nicméně chceme, aby parkování bylo natolik výhodné, aby tam lidé skutečně chtěli parkovat,“ uzavřel starosta.

První parkovací dům v Příbrami má být dokončen začátkem příštího roku. Jeho stěny by měly být ozeleněny popínavými rostlinami – na jihovýchodní fasádě v plné ploše, u ostatních stran v pásech kolem nosné konstrukce.
Projekt parkovacího domu se přitom před třemi lety na čas dostal k ledu, když se zadrhly přípravné práce. Na konci srpna 2019 totiž autor prováděcí dokumentace, architekt Filip Ondřejek z firmy Stafer, od smlouvy s městem odstoupil. Jako důvod uvedl neposkytnutí součinnosti objednatele a nepředání potřebných podkladů pro dokončení dokumentace. Město se nyní s původním projektantem soudí a na stavbu muselo zadat novou veřejnou zakázku v režimu Design and Build.