Zhruba třicet procent veřejných telefonních automatů zruší do tří let jejich provozovatel Telefónica O2. Informovala o tom zástupkyně společnosti Kateřina Trňáková s tím, že rušení přístrojů je naplánováno tak, aby dostupnost služby zůstala v Příbrami zachována. „Dlouhodobě sledujeme trend ve využívání veřejných telefonních automatů a přistupujeme k jejich optimalizaci. Například pokud vedle sebe stojí dva automaty, jeden je na mince a druhý na karty, je výhodnější instalovat jeden kombinovaný splňující obě funkce,“ vysvětlil Martin Žabka, tiskový mluvčí společnosti Telefónica O2.

Zároveň dodal, že podle podmínek výběrového řízení Českého telekomunikačního úřadu existují minima v počtu veřejných telefonních automatů, která Telefónica O2 respektuje. „Pokud ale lidé v dané lokalitě používají automaty více, jejich počet je logicky větší,“ dodal Žabka.

Na území Příbrami jsou zhruba tři stovky veřejných telefonních automatů, lidé je však podle našeho průzkumu nevyužívají. Pokud už se někdo takový najde, jedná se spíše o velmi staré lidi, kteří se nenaučili zacházet s mobilním telefonem. „Já bydlím v Bohutíně a když si jedu pro dopisy na poštu, volám z ní. Jsem na to řadu let navyklý. Nevím, proč bych to měl měnit,“ řekl osmasedmdesátiletý František Lasička.

Naopak mladí Příbramáci využívají služby veřejných telefonních automatů opravdu jen v nouzi. „Z budky volám jen když se mi náhodou vybije mobil, nebo když mi dojde kredit. Nedávno jsem tam zrovna v polední špičce naházela třicet korun a volala jsem mamce na mobil jen pár minut,“ řekla osmnáctiletá studentka příbramského gymnázia Petra Hartmanová.