„Jak jsem již v minulosti řekl, zařazení Příbramska do Pražské integrované dopravy je krokem správným směrem.

V současné době s dopravcem připravujeme i zařazení samotné Příbrami, aby obyvatelé města mohli využívat dalších výhod. O probíhajících přípravách a termínech budeme veřejnost průběžně informovat,“ uvedl k integraci starosta města Jan Konvalinka.

První etapa integrace dopravy na Příbramsku zahrnuje veškeré autobusové linky na trase Praha – Dobříš – Příbram, linku Hořovice – Příbram a také dvě linky z Příbrami do oblasti Obecnice a Sádku. Systém PID se tak rozšíří o dalších šest autobusových linek, které nahradí částečně nebo zcela 17 současných linek Středočeské integrované dopravy (SID).

Karta Lítačka. Ilustrační foto.
Pražská integrovaná doprava bude mít 'silný brand'. Lítačka zůstane

Na nových linkách bude platit pásmový a časový tarif PID s možností využití přestupních jízdenek, časových kuponů, a to jak v papírové, tak i elektronické podobě včetně možností nákupu jednorázového jízdného platební kartou u řidiče nebo přímo pomocí mobilní aplikace PID Lítačka.

Nově budou na páteřní trase Praha – Dobříš – Příbram jezdit linky 392, 393 a 395. „V samotné Příbrami dojde k úpravě trasy těchto autobusů, kdy již nebude obsluhována autobusová zastávka Milínská, kterou nahradí zastávky Čs. armády a Hořejší Obora.

Se změnou souvisí také snížení jízdného a navýšení spojů,“ doplnila tisková mluvčí města Eva Švehlová.

Některé automaty město vymění, jiné pouze modernizuje.
Příbram chce sjednotit parkovací automaty