„Most jsme uzavřeli začátkem února na základě mimořádné mostní prohlídky, která potvrdila jeho havarijní stav. Urychleně jsme zahájili přípravu projektové dokumentace a též výběr zhotovitele, abychom s montáží mostního provizoria mohli začít co nejdříve a snížili tak negativní dopady na plynulost dopravy,“ uvedla mluvčí KSÚS Petra Kučerová.

Asistenční centrum pomoci ukrajinským uprchlíkům v Kutné Hoře.
Krajní řešení: kraj se raději připravuje na nouzová ubytování pro uprchlíky

Mostní provizorium do úseku navrátí dopravu, a pokud nenastanou komplikace, první auta by přes něj mohla přejet v první polovině dubna. Mostovka má vysokou zatížitelnost, takže po ní budou moct přejíždět i autobusy a nákladní vozy. Náklady na instalaci, pronájem a údržbu mostního provizoria jsou téměř pět miliónů korun.

Správa a údržba silnic začíná řešit i samotnou opravu kamenného mostu, který je také nazýván Karlův most, jelikož se jedná o jeho zmenšeninu, a je zapsán jako kulturní památka u Národního památkového ústavu ČR. "S opravami mostu začneme v příštím roce,“ sdělila Kučerová.

Uzavřený most se momentálně objíždí po vyznačené trase, která vede ulicí Pod hřbitovem – tedy kolem hřbitova, Huťského rybníka a čistírny odpadních vod. Objížďka si vyžádala odklony tras autobusů včetně změn jejich zastávek.

Debaty o budoucnosti mostu se v reakci na jeho špatný stav vedly dlouhodobě. Dokonce se uvažovalo, že bude odstraněn, a nahradí ho železobetonová konstrukce. S tím nesouhlasila řada obyvatel Dobříše. Vznikla i petice. Že letitá kamenná stavba zůstane zachována, bylo definitivně potvrzeno na podzim před třemi lety, kdy most dostal památkovou ochranu.