Projekt zahrnuje výstavbu budovy odbavovací haly, počítá s novými přípojkami kanalizace, vodovodu, telefonu, zpěvněním celé plochy a novým venkovním osvětlením. Odbavovací hala byla navržena jako jednopodlažní s dvoupodlažním vestavkem. Její nosnou konstrukci má tvořit skelet krytý nerezovým broušeným plechem, fasáda byla celá navržena jako prosklená. Autobusová stání by tvořily velké žulové dlažby, projektant počítal s chodníky sestavenými z vápencového nebo žulového materiálu do mozaiky. Prostranství před halou navrhl doplnit kamennými lavicemi oblého tvaru tvořící součást záhonů, to znamená v podobném duchu, v jakém bylo rekonstruováno náměstí T. G. Masaryka. U východního štítu haly byl zakreslen stojan na kola.
Náklady byly před čtyřmi lety odhadnuty na 34 milionů korun. Takové výdaje radnice jen z městské kasy neutáhne. Na modernizaci autobusového nádraží dosáhne jen prostřednictvím grantů. Místostarosta Sedlčan Miroslav Hölzel potvrdil, že záměr je stále živý. Co nevyšlo před několika lety, může se podařit letos nebo v příštím roce. „Projekt a stavební povolení máme připraveny. Abychom měli představu, kolik akce bude stát, tak bychom všechny materiály pro zadávací dokumentaci oprášili a aktualizovali rozpočet," poznamenal s tím, že sledují vypsání grantů. Radní chtějí být na vhodný okamžik připraveni. V prvním pololetí letošního roku odsouhlasili a objednali u brněnské společnosti B&P Research administrativní zpracování žádosti o dotaci na tuto stavbu. Společnost zpracuje potřebné podklady za třicet tisíc korun. Místostarosta ale není příliš veliký optimista. Připustil, že ministerstvo zřejmě do konce letošního roku vhodnou výzvu, na kterou by mohla radnice zareagovat, nevypíše. Marie Břeňová