Ani nové zavedení bodových postihů pro řidiče výrazně nesnížilo počet dopravních nehod a po počátečních obavách z vyšších trestů neukázněným šoférům otrnulo. Deník se pokusil zpracovat přehled nejnebezpečnějších křižovatek ve městě z hlediska nehodovosti a z výzkumu vyplývá, že kámen úrazu není tolik ve špatném značení či nepřehlednosti, ale spíše v roztržitosti či bezohlednosti samotných řidičů.

„Bydlím na rohu ulic Mariánské a Hornických učňů, naproti sídlu státní policie, a skřípění pneumatik je tady slyšet každou chvíli. A nebývá výjimkou, že mě od práce vytrhne zvuk tříštícího se skla a ohýbajícího se plechu,“ řekl Petr Duchoň z Příbrami, který je často svědkem nějaké srážky aut na zmíněné křižovatce.

Zeptali jsme se obyvatel Příbrami, která křižovatka je podle nich nejrizikovější, a většina dotázaných se shodla právě na této vedle Obvodního oddělení Policie ČR v Příbrami. „Možná by pomohlo umístit tam místo značky dej přednost v jízdě stopku, aby si řidiči dávali větší pozor.“

Obavy u řidičů vyvolává také další místo, a to kde se protíná Evropská a Jinecká ulice. Podle slov policejní tiskové mluvčí Moniky Schindlové však právě na Evropské nehod ubylo, především prý díky novému značení, kde se z druhého silničního pruhu stal pouze odbočovací.

„V dnešní době vyloženě nebezpečné úseky silnic na okrese Příbram neexistují. Za dopravní nehodovostí stojí převážně lidský faktor, a to nepozornost řidičů, nevěnování se řízení, rychlost, nerespektování dopravních značení, nebezpečné předjíždění a nepřizpůsobení jízdy stavu vozovky například při dešti či náledí,“ řekla tisková mluvčí Monika Schindlová.

Mezi další nepříjemná místa patří podle dotázaných křižovatka ulic Osvobození a Edvarda Beneše, Žežické a Čechovské nebo výjezd od nákupního domu Kaufland.

Nejrizikovější křižovatky byly nahrazeny kruhovými objezdy, což výrazně přispělo k omezení nehodovosti. Navíc na místech, kde dochází často k dopravním nehodám, provádí policie bezpečnostní akce a měření rychlosti. I přesto však křižovatky zůstanou nebezpečné alespoň do doby, než lidé začnou jezdit ohleduplněji.