Šlo o děti ve věku tří let až malé předškoláky. Při příchodu byly děti rozděleny do skupin a čekali na ně vodník s vodnicí, kteří jim představili sedm stanovišť, kterými musely projít.

První stanoviště bylo s vodníky. Zde si děti vyslechly povídání o rybařině, o jejích základech, o tom, co vše je nutné mít sebou na ryby a jak se chovat a být správným rybářem. Padla spousta otázek, ale i děti mile překvapily znalostmi, které už měly.

Na druhém stanovišti děti vyhlíželi zkušení rybáři místní organizace, kteří dětem předvedli skutečné chytání. Děti si na vlastní kůži mohly vzít prut a zkusit si vytáhnout rybu. A některým se to opravdu povedlo, vytáhnout kapříka byl pro ně velký zážitek.

Třetí stanoviště bylo o přesnosti a výuce nahazování. Děti zkoušely nahazovat na terč. Většina držela prut poprvé v ruce, přesto se jim opravdu dařilo.

Čtvrté stanoviště bylo o šikovnosti. Malí účastníci dostaly spousty obrázků ke skládání.

Nejvíce zajímavým stanovištěm bylo číslo pět. Káď plná živých ryb, u které vodník dětem ukazoval jednotlivé druhy. Byli zde dravci jako candát, okoun nebo i běžné druhy ryb kapr, plotice.

Předposledním šestým stanovištěm byl malý rybníček s dřevěnými rybkami, kde si malí rybáři vyzkoušeli svou zručnost při lovení ryb na háček.

Poslední, sedmé stanoviště byla poznávačka ryb a vodních živočichů kolem našich vod. Zde děti měly možnost ukázat své znalosti o přírodě, opravdu velké množství děti zvířátka poznalo.

Po vystřídání všech stanovišť bylo připravené malé občerstvení a tašky s upomínkovými předměty, které jim budou připomínat tento vodnický den.

Akce Ve vodě nežijí jen vodníci se za krásného počasí opravdu vydařila. Největším úspěchem a odměnou pro organizátory akce byla spokojenost a pozornost takto malých dětí. Byli rádi, že je dokázali zaujmout a ukázat jim krásu rybařiny a přírody.

Jaroslava Nassová